Gå til innhold

Til deg med "RAR RING PÅ MAGEN" eller andre som har hatt ringorm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske sikker på jeg har fått ringorm. Våknet i dag med ruglete sirkler på låret og på leggen. De klør og ligner litt på bildene av det jeg har sett på nettet. Jeg er 37 uker gravid. Er behandling skadelig for barnet?

Jeg har hund som jeg tror kan være mulig smittekilde (han har klødd veldig i det siste...). Hvordan går man frem for å "desinfisere" hjemmet for soppsporer (Ringorm er en form for sopp og faktisk ikke en "orm").

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Behandling må du starte med omgående - det tar tid å få det bort. Både på deg og hunden. Prøv å få dekket til området slik at ikke flere områder blir smittet. Kok sengetøyet hvis området med ringorm har vært i direkte berøring.

Behandlingen er ikke skadelig for barnet.

Skrevet

Ja, det er nok elveblest og ikke ringorm jeg har. Takk for svar foresten! Var hos legen i går og da var ringene borte... men de kom igjen på kvelden og de dekker store områder og beveger seg utover og forflytter seg og KLØR noe inn i helsike....

Har lest litt mere på nettet og kommet fram til at det er en god mulighet for at dette er en allergisk reaksjon til bringebærblad te som jeg har drukket i ganke store mengder de siste dagene. Elveblest er listet som "side effect" og allergisk reaksjon. Det er det eneste jeg har innført av nye matvarer.

Tror nesten jeg bør skrive en advarsel for dette er ikke gøy! Har aldri hatt allergisk reaksjon på noe før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...