mirredutt Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Gir/ga dere noen gang mme til barnet selv om dere har/hadde nok melk? Jeg har så lyst å bare dra på trening, ta sol etc, men får ikke til å pumpe meg slik at babyen har nok mat mens jeg er borte. Har kjøpt erstatning, men kvier meg sånn for å gi henne det - nevnte det så vidt for helsesøster og hun holdt jo nesten på å ramle av stolen... Men det er vel vanlig holdning blant helsesøstre.. Er jo ikke snakk om at det blir en vane, men bare av og til dersom hun blir sulten de få gangene jeg beveger meg ut av huset uten mann og barn.. Trenger litt tid for meg selv en gang i blandt. Hun er forresten en mnd.
Carnivale Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Ja, jeg ga mme når jeg skulle bort på noe og pappaen skulle være hjemme. Fikk aldri dreisen på pumpa... Men jeg gjorde det ikke før amming og produksjon var godt og vel etablert da...2-3 mnd kanskje. Og da var jeg ikke LENGE borte, var ikke vekke over en helg f.eks før yngste var 9-10 mnd. (sikkert noen som syns det er tidlig det også men...
Dotten Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Jeg fikk fint til å pumpe meg da, så jeg hadde alltid litt i reserve i kjøleskapet, om jeg hadde planer om trening e.l. Klart du må få dra ut av huset innimellom du også. Er jo ikke snakk om mange timene. Det er ingen fare ved å gi mme selv om du ammer henne til vanlig. Bare vær obs på at hun kanskje gulper lett av mme, men dette finner dere fort ut. Masse lykke til, og ikke ha dårlig samvittighet Man trenger tid for seg selv også, selv om det kun er 15 minutter for den saks skyld Og jeg glemte å skrive at snuppa her også fikk litt mme innimellom, men det var mest for å se om det mettet mer, og en liten back-up om hun skulle drikke opp alt jeg hadde pumpet, før jeg var tilbake. Nå var ikke jeg mye borte sånn sett, og aldri lenge av gangen, men det er i bunn og grunn ingen fare for at du kan være borte en god stund, og hun kun får mme
Gjest Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Å herregud, blir litt oppgitt av sånne helsesøstere jeg. Jeg ber far gi han (2 mnd) mme på flaske når jeg skal på trening et par ganger i uka. Det går kjempefint, og jeg får 3 timer fri og kommer i form igjen. Når det ikke er så ofte, så går det heller ikke ut over melkeproduksjonen. Synes du skal prøve deg forsiktig fram hvis du ønsker det, ikke stress, det går såå bra! Lykke til:-)
mirredutt Skrevet 28. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2007 Tenkte å dra på trening kl 19 og være borte halvannen time kanskje, men erfaringsmessig skal hun ha mat på den tiden jeg er borte. Ammer henne før jeg drar, men om kvelden henger hun nesten i puppen konstant så hun vil nok ha påfyll mens jeg er borte..
Brenda med 2 ute Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 Jenta mi er over 3 måneder nå og har kun fått mm. Tenkte på det en stund jeg også om jeg skulle gi mme når jeg skulle ut en tur etc. Men jeg fikk det ikke til, tok imot helt enkelt. HS sa til meg at jeg bare kunne gjøre det, men jeg følte at så lenge jeg har nok mat så er det av meg hun skal få mat. Ikke mme. Så jeg har fått en ganske fin rutine på pumpingen. Så nå har jeg melk i fryseren og kan ta meg en tur ut eller ta et glas vin for den delen. Du får ta og spare opp med melk i frysern om du bestemmer deg for ikke gi mme. Du kan spare opp til et måltid i en "kopp" (jeg bruker avent sine kopper). Slå over det nypumpede over det frossne, visp så har du til et måltid på no time. Kan jo prøve med det et par dager? Jeg må si at jeg føler meg litt stolt/glad over at snuppa bare har fått mm. Nå er det ikke sååå lenge igjen før hun kan begyne å få annet så da fortetter jeg sånn som jeg gjør nå. Pumper meg. Meeen, det er ikke farlig og gi mme=) Hehe det er jo ganske viktig at du får tatt deg en tur ut. Oi, dette blev langt=) Lyke til da!
*bolla pinnsvin* Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 Hysterisk helsesøster, med andre ord ;o) Hun tror vel ungen din kommer til å daue hvis ett eller to måltider i uka er mme. Tren og kos deg og ikke vær redd for den lille
Tommage♀♂ Skrevet 28. november 2007 #8 Skrevet 28. november 2007 Jeg ammer, og pumper meg aldri. Er ikke så ofte jeg finner på noe uten barna, men om jeg gjør det så gir jeg mme. Ser ikke noe galt i det. Mine pupper er ikke pump-bare, men om jeg hadde fått til å pumpe meg så hadde jeg nok gjort det tror jeg, men bare for egen del, for å opprettholde melken og slippe melkespreng
TurangaLeela Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 Jeg fikk aldri gjort noe for meg selv fordi han tok aldri flaska mens jeg ammet. Men hvis du gir henne mat og stikker rett etterpå, du kan jo være borte i trekvarter eller en time da? Hvis hun trives i vogna nå, så kan jo noen trille en tur mens du er borte en times tid?
hit og dit Skrevet 28. november 2007 #10 Skrevet 28. november 2007 Me har gitt ekstra mme, for eg haaaaater den pumpa. I gjennomsnitt har me gitt ei flaske i uka, og det har funka veldig bra. Me gav dette frå ho var rundt tre månadar då eg starta på skulen.
Blue Lady Skrevet 28. november 2007 #11 Skrevet 28. november 2007 Jeg jobber noen kvelder i uken (4 timer i strekk). Pumper meg en gang på jobb, men av og til trenger mina to måltider så da gir pappaen mme om vi ikke har mer mm i kjøleskapet ellet i fryseren. Ikke noe stress det, ikke la tullete helsesøstre belære deg med alt mulig rart. Tenk de som vokser opp på mme da! Det er kjempebra ernæring for de små!
Gjest Skrevet 28. november 2007 #12 Skrevet 28. november 2007 Hallo! Selvfølgelig er det greit, bare pass på at ammingen er veletablert så du slipper å få en liten puppenekter (jeg sleit litt med det fordi jeg ga henne flaske altfor tidlig). Når ammingen gikk greit, gjorde jeg det hver gang jeg skulle noe. Orket ikke pumpe meg (sleit med sopp hele ammeperioden) og på slutten hadde jeg ikke nok til å pumpe meg (men nok til henne). Man har bare så godt av å komme seg ut litt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå