Torpekjærringa Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 hvilket selskap dro dere med ?til hvor? hvor lenge var dere borte? synes det er grusomme priser på noen av ruteflyene jeg har sjekka priser på........billigere med charter jo ;o( og da m hotell.....hm....... takk for svar )
mirredutt Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Vi reiser til thailand i februar - 2 voksne, et barn og en baby. Skal være borte en mnd. Betalte vel litt under 30 000 for flybillett. Har leid leilighet via noen på finn.no og betaler 8400 for en mnd. Mye billigere enn alle charterreisene jeg kunne finne. Vi reiser med Thai Airways til Phuket.
Torpekjærringa Skrevet 28. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2007 Takk for svar ) husker du hvilken nettadresse dere bestilte på?
Gjest ->>- Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Flere ganger. KLM, Finnair og Aeroflot i hvert fall. Sistnevnte vil jeg absolutt ikke anbefale med unger - de er billige, men det får da være grenser, liksom. Finnair og KLM er helt ok. Flydd til Bangkok hver gang - det er billigst med rutefly (evt kan man fly til Singapore og ta billigselskap derfra). Vi har betalt i sjangeren 5-8000. Charterfly på langdistanse er for de unge og spreke - vanvittig ukomfortabelt, i hvert fall på den tiden jeg anså meg som ung og sprek. Vært der fra fire uker til noen måneder.
Torpekjærringa Skrevet 28. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2007 takk for svar ->>- må sette meg ned å planlegge dette litt ;o) Har du vært i ao nang på Krabi?
Gjest Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 var dyrere med charter før, vel fantes vel knapt.. og rutefly kan man ha lenger billett med.. jeg har reist mye med rutefly. har totalt hatt 7 turer dit, og må si de turerne med KLM har vært best. Alle rutefly lander vel i Bankok vil jeg tro.. Tror jammen jeg skal ta charter uten hotell neste gang, for skal bare være borte noen uker, og så heller ta buss videre fra Phuket til Samui
flypapir Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 Hei! Jeg har vært i Thailand mange ganger, men reist med ulike selskap hver gang (aldri charter). Skal dit igjen i jula, for første gang med barn. Skal bare være der i 11 dager, er redd det blir litt kort for en så lang reise. Men vi fant uansett de billigste flybillettene på marcopolo.no Du finner gjerne billigere billetter dersom du har mulighet til å reise på litt ugunstige tidspunkt. Vi sparer mye ettersom vi reiser hjem 1.januar kl.00.35....Gjennom nyttårsrakettene! Vi skal fly med British airways og quantas denne gangen. Har ganske god erfaring fra de fleste selskapene jeg har reist med, men styr unna aeroflot som pila sier. Har veldig dårlige erfaringer med dem.
Torpekjærringa Skrevet 28. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. november 2007 HJEEEEELP:::::::::::::::: over 70 tusen for 2 barn & 2 voksne ???? Vet ikke om linken fungerer men............. DET var svin dyrt!! http://www.marcopolo.no/etravelstore/marcopolo_no/ibe/air/select_cons/select_cons.jsp
flypapir Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 Hehe, kommer vel litt an på når man reiser. Vi betaler 20 000 for to voksne og ei tulle på snart to midt i jula (20.desember-1.januar). Broren min har tre barn fra 2-13år og de betaler 40000kr for samme turen(fra stockholm). Men vi var ute i god tir med å bestille da, kan jo hende det har litt å si?! Du får bare prøve deg frem!
Tally Skrevet 28. november 2007 #10 Skrevet 28. november 2007 Vi har reist med Thai Air og det har ikke vært så dyrt (nå er det 5-6 år siden sidt, da). Noen venner av oss har reist med Singapore Airlines, og de var kjempefornøyde med fotplass og service. Vet ikke hav de betalte. Ellers er det høysesong nå fra oktober til januar eller noe slikt, og da er det temmelig dyrt - til og med i Thailand. Vi har reist dit i august/sept og i nov/des og værmessig var det greit begge gangene - men litt mer regn i aug/sept...
Gjest Skrevet 28. november 2007 #11 Skrevet 28. november 2007 jeg vil si etter å ha bodd der i to år, så er nov - jan langt fra best vær messig for min del, jeg elsket april - mai og juli - aug, fryktelig varmt, men sånn jeg liker det hehe.. tror jeg må ned en tur i 2008 ja
roxanne Skrevet 28. november 2007 #12 Skrevet 28. november 2007 Reist med Thai air. Vannvittig bra. Ble oppgradert til høyere klasse, så det var en opplevelse. Lønner seg å kle seg pent når man skal ut å fly, så er man kanskje så heldig å bli oppgradert. Reiste til Bankok, og fly til Phuket.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 28. november 2007 #13 Skrevet 28. november 2007 Nå får du jaggu se å holde deg hjemme bærta. Fader, du reiser jo oftere til syden enn jeg klør meg bak øret jo!!!!! Bra med dere?????
kompemor Skrevet 28. november 2007 #14 Skrevet 28. november 2007 Vi har prøvd litt forskjellig. Vil ikke anbefale Aeroflot, kan anbefale KLM. Ellers er jo rutefly generelt mye mer bekvemt enn charterfly. Vi ville aldri reist så langt på charterfly med barn, men det er jo oss da... God tur. Litt misunnelig...
roxanne Skrevet 28. november 2007 #15 Skrevet 28. november 2007 Jeg har da ikke vært i syden siden Ålesund brant :-)
Torpekjærringa Skrevet 28. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 28. november 2007 He he ;o) ja sant det Kjersti ;o) men på den andre siden , vi får nok ALDRI den garasjen ;o) hehe ! Alt bra her - dere da? klem
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 28. november 2007 #17 Skrevet 28. november 2007 Alle er friske og raske untatt meg. Fått øyebetennelse så jeg sitter her rød i øynene som en fyllik. Og hoster så jeg spyr så fort jeg sier ett ord. Er veldig lei nå. Vært så mye sykdom at jeg trur jeg snart døvver. Full fart hele tida akuratt nå, så jeg håper det blir bedre da jeg drar til syden og kan slappe av en hel uke!!! Nå er det full jobb på arbeidsplass 1 og opplæring på ny arbeidsplass. Så døgnet har ca 24 timer forlite...... MEN er jo snart jul og familietid!!!!!!!!
mirredutt Skrevet 29. november 2007 #18 Skrevet 29. november 2007 Jeg bestilte fly gjennom orkideekspressen.no - anbefaler de på det varmeste. Super service. De kunne ordne med hotell også og det var billigere en de reisene jeg fant med ving, startour osv, men vi hadde jo ordnet oss så billig leilighet så trengte kun fly. Det som også var bra for vår del var at vi betalte kun depositum på reisen med en gang så betaler vi resten 8 uker før avreise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå