Gå til innhold

ok å la barn gråte seg i søvn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 1 år som nesten aldri sover lenger en 2-3 timer. det eneste rådet jeg har fått som jeg ikke har prøvd er og la han gråte. hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter 1 år ville jeg vært så desperat etter sammenhengende søvn at jeg ville nok prøvd en skrikekur ja...

Skrevet

La inn en link til deg på den andre tråden din.Den sier mye fornuftig:).

Mvh

Skrevet

Det er forskjell på skrikekur og skrikekur;) Det er vel den beste måten å forklare det på.

Jeg tror det viktigste ikke er at barnet ikke gråter og jasser seg opp, men at mammaen føler seg trygg i situasjonen og ikke synes det er grusomt og forferdelig.

Selvfølgelig er det ikke hyggelig når barna gråter og trasser osv, men noenganger tror jeg de må få lære litt også, på egne premisser og sin måte, selv om det kan involvere noen tårer, kanskje også fra mor. Men i det øyeblikket det kjennes galt skal man slutte, uansett hva andre sier eller synes.

Jeg vil nok si til deg at det er helt greit å la han gråte, nå er han så stor og du kjenner ham godt nok til å skjønne forskjell på gråten. Kjefting, klaging og sutring er helt greit. Det ville jeg ikke brydd meg nevneverdig om. Du hører jo når gråten endrer seg.

Men for vår del var det ikke bare gråten som var et hjelpemiddel.

Helt mørkt rom, henne i egen seng, med mamma eller pappa ved siden av. Kose og stryke panne. Når hun reiste seg fikk hun kos, men ble ikke løftet ut av sengen. Løftet henne innimellom bare opp(ike over sengekanten) og la henne pent ned igjen, koset videre. Mener kos og tilstedeværelse, gjerne kombinert med sang er bra. Når barnet er rolig, men kanskje likevel gråter nå til å begynne med vil det være en god ide å gå ut av rommet. Ikke tillat deg å bli irritert på noe tidspunkt.

Lykke til, spør gjerne dersom du vil ha mer utfylling;)

Nattstellrutine er også forresten viktig. Rolig og behagelig, skifte, vifte litt uten bleie, på med pysj, vaske hender og ansikt, pusse tenner, kose voksensenga, gjerne lese litt, men ikke mye, dempet belysning. Så av med lyset og begynn det som jeg har skrevet ovenfor:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...