Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Noen her som har gått på disse tablettene og som har sluttet på di? Jeg har gått på di i 6 måneder nå etter at jeg fikk fødselsdepresjon, føler meg nå så bra at jeg begynte trappe ned på di i dag. Er spent på hvordan dette går, noen som har noen erfaringer å dele?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Har ikke erfaring selv, men mannen min er psykiater så jeg vet såpass som at det er veldig viktig å gjøre dette i samråd med lege. Om du ikke har gjort det allerede: Rådfør deg med legen din og bli enig med ham/henne om en fornuftig nedtrappingsplan. Da pleier visst dette å gå riktig fint i de aller fleste tilfeller. Supert at livet smiler til deg igjen! Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 har selv gått på cipramil i flere år. Cipralex er en nyere utgave av cipramil ettersom jeg har skjønt. Nå er det slik at disse medisinene fungerer best etter at du har gått på dem ei stund og kroppen er blitt vant med de. Nå begynte jo du på dem av andre grunner enn meg så da har du sikkert snakket med legen din ang nedtrapping? vet ikke helt hvordan det er i forhold til fødselsdepresjon, men i forhold til "vanlig" depresjon så kan det komme tilbake når du trapper ned. Ha i tankene at grunnen til at du har det så bra nå, kan nettopp være pga medisinen du går på. Jeg sluttet på mine en mnd før jeg ble gravid. Det gikk veldig fint. Men hadde da også gått til behandling i flere år i tillegg til bruk av medisin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå