Finnmarkspia Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Noen som har gått opp i vekt iforb.med hormonspiralen???
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Har brukt den i mange år. Fikk ingen vektøkning.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Jeg har lurt på om spiralen kan ha noe med vektøkningen min å gjøre! Men jeg må jo inrømme at hverken kosthold eller mosjon har vært helt bra den siste tiden, så det kan også være helt uavhengig av spiralen. Det som er litt mistenkelig er at jeg spiser det samme som alltid, og "mosjonerer" litt av og på som jeg alltid har gjort, og likevel har jeg noen ekstra kilo som har kommet og som ikke vil av igjen når jeg prøver på ting som har pleid å fungere før. Mulig det bare er forandringer etter svangerskap og fødsel, har jo hørt folk si at de kiloene man sitter igjen med etter å ha fått barn er vanskeligere å få av... Men hadde absolutt vært bra hvis spiralen var forklaringen....!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 I pakningsvedlegget på den jeg har står det "vektendring" som mulig bivirkning, så det kan vel kanskje bety at det kan slå begge veier?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 Dette fant jeg på Lommelegen.no "Hormonspiralen (Levonova) inneholder hormonet gestagen. Dette er samme type hormon som finnes både i minipiller og i p-piller (p-piller inneholder i tillegg til gestagen også østrogen). En ikke uvanlig bivirkning av Levonova er at den kan gi vektøkning og væskeopphopning (ødem) i kroppen."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå