Gå til innhold

Dere el-test eksperter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk mens sist fredag, og skal i følge diverse beregninger ha el nå på fredag. Har handlet inn el-tester og der står det at de anbefaler en å starte el-testinga et par dager før, noe som for meg er i dag(onsdag). Tok for moro skyld en test i går,og fikk opp en strek. Den var ikke like sterk som kontrolltesten,men jeg var fornøyd og tolket det som om det er en Lh stigning på gang. Tok en ny test i dag og forventet at det skulle være litt sterkere eller like sterk som i går, men nå var det ingen strek.....

Vil det si at jeg kan ha el nå?? Bør jeg ta en ny test senere/i morgen for å sjekke om den er fredag (gjør vel det uansett men...)?!

Må legge til at det er første pp etter sa,så det er vel ikke umulig at syklusen er litt i ulage. Har forresten ikm 14.desember.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har holdt meg til CB digitale tester. De er utrolig greie. Da slipper man den der tolkingen av testene.

Skrevet

Hadde nok gjort det jeg og hadde det ikke vært for at det har klaffet i 1.pp begge gangene jeg har vært gravid...;) Så gjør det vel egentlig bare på gøy (foreløpig)!

Skrevet

Den første testen du tok var nok ikke positiv. Man har jo litt av LH hormonet i kroppen hele tiden, så det kommer stort sett opp en svak strek uansett. Det kan jo hende at nivået av dette hormonet stiger og synker litt, eller at sensitiviteten til testene varierer litt, noe som gjorde at du fikk en strek i går, men ikke i dag. Det kan jo også være andre ting som at du har drukket mer osv.

Når testen blir positiv kommer det to like sterke streker. Men de billige EL-testene kan være litt vanskelige å tolke, enten at de aldri slår ut, eller at teststreken bare nesten blir like sterk som kontrollstreken. Jeg foretrekker CB sine digitale tester selv om de er dyrere for da er det ingen tvil. Men hvis du bare gjør det for gøy, er det ingen vits å investere i de;P

Men fortsett og test, har du EL på fredag får du kanskje ikke positiv test før i morgen eller overimorgen. Kan jo også hende at du har EL senere enn du tror. Masse lykke til med EL-testingen, håper det klaffer!

Skrevet

Det er forresten viktig at du tester på ettermiddagen/kvelden og ikke morningen...

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har testet på ettermiddagene begge dagene nå. Men jeg skal fortsette de neste dagene, og se om det kommer en sterkere strek..:)

Skrevet

Æsj, fikk ikke strek i dag heller....:/ Ikke antydning til engang.... Testet på ettermiddagen, var vel ca 4 timer siden jeg var på do sist. Burde vel ha slått litt ut enten i går eller i dag om jeg har el i morgen?!

Skrevet

skal vi ta testen på ettermiddag/kveld?????? trodde man skulle teste morgen jeg?!?!

Skrevet

El-testene skal man ta etter kl.14 pga at lh verdien stiger utover dagen. Men graviditetstesten skal man ta med morgenurin...:)

Skrevet

ok... takk for svaret! på bruksanvisningen står det at man skal ta den på morgenen.... da skal jeg sprine å ta en nå... :)

Skrevet

Gjør det?! Har ikke lest den veldig nøye jeg altså, men har at man bør teste utpå dagen her inne av erfarne el-testere...;)

Skrevet

jeg bruker også CB digital liker den jeg. sier helt klart i fra når det er på tide med EL:)

Kjøp en sånn så slipper du å være usikker!

Jeg har EL nå, krysser fingrene for at din er like rundt hjørnet:)

Skrevet

Bør vel det ja.... Men har en følelse av at el er forbi, spesielt siden jeg har blødd litt nå. Er forvirra!;)

Skrevet

Noen blør litt ved el og...

Sjekk livmortappen din hvis du har peiling på det....hvis du er ved el nå skal den være høy og åpen(nesten slik at du får en finger inn)

Finnes ganske mange måter å finne ut om du er ved el...

Skrevet

Har ikke peiling på livmortappen...:)

Vi får vel bare "kjøre på" og håpe på det beste når ikm kommer...:)

Skrevet

Det syns jeg høres ut som en god løsning....hi hi...:)

Så får du bare spørre hvis du lurer på mer:)

Skrevet

Hei. Jeg tror nok du har hatt el ja. Testen hadde sannsynligvis blitt positiv hadde du testet dagen før. Jeg fikk også "nesten" positiv test for to dager siden og ventet da at el var på vei (var da på dag 10 i syklus). Var hos gynekolog i går og fant ut at el hadde vært! Har tidligere opplevd at digital el-test har blitt positiv når jeg har fått "nesten" positiv billigtest (dvs at teststreken har vært nesten, men ikke like sterk som kontrollstreken).

Etter hva jeg har lest, betyr litt blødning ved el at man er veldig fruktbar:)

Skrevet

Takk for svar... Men jeg gir opp snart. Blør jo nesten som en vanlig mens, må hvertfall bruke innlegg... Dette er 3. gangen jeg tror jeg får mens etter at jeg mistet for 6 uker siden. Den 2. gangen (2 uker siden) var det nok mens, men skjønner ikke helt hvorfor jeg blør såpass nå da. Er vanskelig å vite hva man skal forholde seg til i forhold til el og ikm...:/

Menmen, overlever vel dette og.....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...