Gå til innhold

Kan man varme mme i mikroen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg hadde baby (10år siden) sa alle at ikke man burde det. Men det hadde vært så utrolig mye enklere hvis ikke melka/barnet tar skade av det...???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er snakk om at en muligens kan ødelegge noe av sammensetningen i morsmelk/MME ved å varme opp i mikro...men hvor mye "skremselspropaganda" det egentlig er vet jeg ærlig talt ikke...:)

Skrevet

men du kan vell bare varme opp vannet i microen først, så hiver du MME oppi etterpå!?

Da blir den jo ikke ødelakt....

Jeg vet om fler som gjør det...

Skrevet

Jeg har gjort det på begge mine to. Og begge var gode plugger på tolv kilo ved ett års alderen:-) så at næringsstoffene forsvinner har jeg liten tro på. . . . . Kommer og til å bruke mikro'n dersom junior i magen blir flaskebarn:-)

Skrevet

det er ikke anbefalt å gjøre det . Er jo like enkelt å bare ha noe ferdig kokt kaldt vann stående i en tett mugge i kjøleskapet fra før, og så bruke en vann koker til å koke opp det varme vannet som man kan blande med? Da får man passe temp med en gang og slipper å bruke mikro...

Skrevet

Joda, det kan du. Det eneste er at det er lett at varmen blir ulikt fordelt, så det er viktig å riste den godt for å få blandet det.

Står forøvrig et stykke i det i Foreldre & Barn nr 12 - under "bare spør"

Skrevet

Hei! Kan dessverre ikke svare deg på dette, men jeg vil bare anbefale siden: www.flaskeposten.net

Kom over denne siden i går og den ser ut til å gi god info om mme og flasker etc.

Lykke til! =)

Skrevet

JA...du kan abslutt varme den i mikroen..varmen blir ulikt fordelt..derfor bør en riste flaska og kjenne på varmen før en serverer..morsmelk skal en derimot ikke varme i mikro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...