Gjest Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 ...sitter de på egenhånd i badekaret? Vår gutt er 10 mndr og har til nå sittet i en sånn badekarstol. Men jeg lurer på når jeg kan la han være i badekaret uten den stolen. Jeg ser jo på han hele tiden, men er litt redd for at han skal skli og få munn og nese under vann. Jeg vet isåfall ikke helt hva jeg skjal gjøre hvis det skjer. For min del kan han sitte i den stolen en stund til, men jeg tror nok han hadde synes det var gøy hvis han kunne krabbe litt rund. Med bare litt vann i da selvfølgelig. Hva gjør dere andre?
Pysa Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Hvis han sklir og får hodet under vann. må du plukke ham opp igjen. Ikke verre enn det. Trøste litt hvis han syns det er skummelt, og ellers leke videre. Kjøp antisklimatte, og se på ham HELE tiden.
polarn & pyrene Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Vi brukte en slik stol til hun satt støtt selv. Hun var vell rundt 10 mnd når jeg lot henne sitte selv. Det var jo noen ganger hun rammlet og fikk hele hodet under vann, men det var bare å være rask og få henne opp igjen. Litt hyl og skrik var det jo selvfølgelig.
Gjest Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Hehe, må jeg plukke han opp igjen altså? ;-) Er vel kanskje jeg som er litt utvitende, jeg tenkte på dette med drukning, eller at det kan skje noe hvis han får i seg mase vann, men det skal kanskje en del til før det skjer? Han sitter jo støtt selv, så kanskje vi får prøve oss snart da:-)
~~DoraDora~~ Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 Har aldri brukt badestol. Da de ble for store til stellebordbadekaret, badet vi de i det store badekaret. Hodt de hele tiden i starten, men etterhvert satt de alene. HELE tiden under oppsyn av oss. Vi vek ikke en meter i fra en gang. Hadde lite vann i, så de kunne krabbe og leke.
Gjest Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 Vi gikk på babysvømming før vi fikk stort badekar, så han var godt vant til vann. Det skal mye til før de får inn mye vann da. De vet stort sett å holde pusten, og siden du drar de opp igjen med en gang så går jo det kjempefint. Bare ikke lat som om det er kjempeskremmende når babyen sklir og kommer under vann i to sekunder. Da blir de bare redd fordi du blir redd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå