MamiMaribel Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Jenta mi går i liten, privat barnehage. De er tre voksne ufaglærte, og for tiden mangler vi pedagog. Jenta har gått i denne barnehagen i 1.5 år, og til nå har vi ALDRI fått positive tilbakemeldinger på henne. Dvs. på foreldresamtale får man alltid servert noen formelle godord, men ved henting har vi aldri fått høre ting som " idag gjorde hun sånn og sånn, og mestret det og det så bra" eller referanser til hvordan hun er i sampill med de andre barna. I den forrige barnahagen hun gikk, hadde de ansatte noe positivt å si om henne omtent hver dag ved henting. Sjokket var stort da vi byttet barnehage. Mini er en flott, liten person (som alle foreldre syns om barna sine) med mye empati og omsorg for andre. Hun er positiv og rolig, og mestrer mye veldig bra. Hun kan alle bokstavene, kan skrive navnet sitt og mamma, tegner mennesker og katter og hus, kan alle de geometriske formene, teller så langt hun vil og bla-bla-bla. Det må da være NOE positivt å si om henne ved slutten av dagen???! Eller er det slett ikke vanlig å få litt tilbakemeldinger på hvordan barnets dag i barnehagen har vært ? Var vi veldig bortskjemte fra den andre ?? Og her kommer det verste: Flere dager i uka kommer en av de ansatte til meg og "hvisker" meg oppgitt i øret, (mens mini hører på) etter å ha fortalt hvor sur mini var for det og det idag, eller hvor mye hun klaget over at hun var sliten da de gikk på tur : " bla-bla, og hun er altså VEEEELDIG bestemt og sta, denne ungen!" Dette får jeg høre MINIMUM to ganger i uka!!!!!!! Det gjør meg rasende, og hver eneste gang har jeg lyst å være spydig og spørre om det virkelig ikke er NOE positivt å si........... Er ikke tiden inne for å ta fatt i denne personen nå?? Eller er jeg overfølsom her.........?
☆Pacific sunset☆ Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Ta det opp i en foreldresamtale. Man bør forvente positive tilbakemeldinger også.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Det er ikke nødvendigvis spydig å spørre om det ikke er noe positivt å si! Jeg ville ha tatt dette opp på en saklig, litt ydmyk og spørrende måte. Ikke så offensivt at du kan falle ut med personalet, men samtidig slik at de forstår at du ønsker flere og bedre tilbakemeldinger. Har dere foreldresamtaler nå i høst? Burde være supert å ta opp da!
MamiMaribel Skrevet 28. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2007 Du har helt rett, det trenger ikke være spydig:-) For å være på den sikre siden, kan jeg få mannen min til å ta det opp. Jeg er gravid, og har mistet mitt vanlige filter:-) Jeg ville nok foretrekke å ta det opp med ped.leder, men dessverre får vi ikke det før etter jul. Vi skal heller ikke ha foreldredamtaler før jul. Det er kanskje best å ta det opp med personen det gjelder ? Jeg er bare så redd for at situasjonen skal bli veldig ubehagelig etterpå. Hun er en usikker person, og vi har opplevd at hun tar kontruktiv kritikk på en svært dårlig måte.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 Du; man kan kreve å få en samtale selvom det ikke er satt opp felles foreldresamtaler. Det ville jeg absolutt vurd. i ditt tilfelle.
Sivalur Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 Nå hørtes hun litt spesiell ut da, men vil bare nevne at i vår barnehage, som er kommunal, får vi heller aldri tilbakemeldinger på slutten av dagen om hva de har gjort eller lignende... eneste er hvis jeg spør og det er ikke alltid like lett å få til. Nå er det for tiden bare vikarer der da, tre av de faste er sykemeldt, kun ped.leder igjen og hun er jo ikke alltid tilstede. Vikarene mistenker jeg kommer rett fra gymnaset uten erfaring eller utdannelse...
MamiMaribel Skrevet 28. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2007 Må en måte "greit" å høre at det ikke er like mye positiv dynamikk i alle barnehager, men jeg syns det hører med i "pakken" å få tilbakemeldinger. Barna våre er der mye, og det er ikke riktig at man må hale ut av de ansatte hvordan barnet har hatt det. Når de ha tid til å slenge fra seg dritt om barnet, har de også tid til å si noe positivt.
mamma-til-4 Skrevet 28. november 2007 #8 Skrevet 28. november 2007 Jøss!Skulle nesten tro du bodde her på samme plassen som meg og hadde samme barnehage jo:)
MamiMaribel Skrevet 28. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. november 2007 Hehe.... Jeg bor utenfor kristiansand - du og........?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå