Gå til innhold

Gutten min har diare - trenger mat-tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

2åringen min plages med magen sin. Har gitt han blåbærsaft, startkjeks og loff. Andre ting han kan spise sånn at magen binder seg? Og hva med middagsmat?? Håper virkelig noen har gode råd :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har barnet skikkelig diare, skal gutten din ikke spise noe. Var på barneklinikken med mitt barn, og de sa at barnet klarer seg lenge på væske. Det irriterer ikke magen, og stopper diare.

Følgene råd fikk vi:

- første dagene drikke i massevis. Blåbærsaft, eplemost og farris er gode ting. Farrisen gir salt.

- avkok av bygg eller ris fungerer. Bland med blåbærsaft.

- når du vil gi mat så start med most overkokt gulerot, eller raspet eple.

- ikke gi noen form for melk, heller ikke biola. Når magen er stabil, kan en begynne med biola.

- unngå kjeks, loff osv. Det kan en starte med når mat inføres.

Er det løs mage eller diare? Er det fare for at gutten tar opp for lite veske? Diare er farligest for de helt minste. Er gutten ellers i form, så må en bare få stoppet den.

I Afrika fikk jeg en ss salt og cola for å fjerne diare. Fungerte, men kan ikke anbefales.

Skrevet

gi han aquarius, det er like godt som drypp, og eple, banan kokt ris , kokt skinke, kyllingfilet, du kan starte med det, så lenge barnet ikke kaster opp kan du gi han litt mat, med diareen kommer viruset ut

Skrevet

Blåbær, løser ikke det opp magen? Frøkna har det samme, men hun eier ikke matlyst... Jeg har lurt i henne litt bokstavkjeks, pære og banan, og så drikker hun saft. Skal se hva jeg får lurt i henne av middag, lager koteletter, og det spiser hun vanligvis... mEN SAMME HVA SOM KOMMER INN PUTRER DET UT I BLEIEN ETTER ET PAR MINUTTER=(

Oi, caps lock

Skrevet

da jeg var liten blanda mamma potetmel og vann som jeg fikk drikke... det hjalp bra:)

Skrevet

Godt å høre at det er flere som sliter...

Her har "skruttungen" holdt på med oppkast,feber og diare

siden søndag ettermiddag!!!!

Begynte med oppkast på søndag 8-9 ganger,mandag gikk med til feber 39,5,tirsdag utpå kvelden kom diaren...og i dag har hun fortsatt

diare og oppkast!!! HJEEEELP :o(

Hun har ingen matlyst,men ingenting å si på aktivitetsnivået,det lille hun spiser/drikker kommer enten i bleia eller

opp igjen iform av oppkast.

Håper det gir seg snart...hadde dere oppsøkt lege?

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Han har heldigvis ikke vært så dårlig at vi har vært til lege. Han begynner å spise litt nå. Væske har heldigvis ikke vært et stort problem. Håper det gir seg snart. Er ikkeno gøy når han gråter og sier at han har vondt i magen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...