gutiina Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Hei. Har igrunnen bare 2 spørsmål som jeg lurer så fælt på! Har hørt at barnet kan gråte i mors mage? Kan det det? Hvorvidt normalt er det? Og begynner det å gråte med en gang barnet har utviklet stemmebåndene? Helt forvirra jeg Og er det flere her som vurderer å føde i badekar på sykehus? Når eventuelt bør man ta det opp med sykehuset at dette er måten man vil føde på? Noen som vet? Takk
polarn & pyrene Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Det første spørsmålet kan jeg ikke avare deg helt på. Har aldrig hørt om det før at de kan gråte i mors mage. Spørsmål 2. Jeg har llyst til å føde i badekar. Kunne det forige gang også, men gikk alt for fort. Man blir spurt på sykehuset (der jeg født i alle fall). Jordmor og jeg tok det opp når det nærmet seg fødsel også og skrev opp litt i journalene hva jeg kunne tenke meg og hva jeg absolut ikke ville.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Første spm vet jeg ikke,har aldrig hørt noe oom det,desverre. Jeg lå i badekar under opningsriene,men når press rien begynnte fikk jeg streng beskjed om og IKKE trykke,og komme meg opp av badekare,pga det er kun to (eller3) plasser i norge det er lov og føde i badekar. (noe med opplæring og hygene,bakterier og alt det tulle der...hehe...er ikke helt sikker) så jeg fikk da altso ikke lov og føde i kare. men var igrunn det samme,for hjalp veldig lite for smerten og ligge i badekar,for min del vertfall.... men det er nå litt over 4 år siden jeg fødde sist(i volda) så det kan jo hende det det er flere sykehus som har det nå da...
gutiina Skrevet 28. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2007 For min sin del så blir det å føde ved Ålesund sykehus... Aner ikke hva slags tilbud eller prosedyrer de har. Har bare hørt positivt ang. å føde i badekar, så var flott at du faktisk sa noe negativt!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 En venn av meg født nå for 6 uker siden og hun fødte hele ungen ut i badekaret. For henne hjalp det en del på smertene. Det som var at hun fikk ikke presse litt og litt. Hun måtte få ut hele ungen på en gang ellers var det fare for å drukne. Hun fødte da på Fredrikstad sykehus.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 Jeg har hørt at det ikke er så bra for barnet å bli født i vann. Når barnet blir presset gjennom fødselskanalen så presses også fostervann ut av lungene på barnet sånn at det skal trekke inn luft når det kommer ut. Men om det er noe i dette aner jeg ikke... Regner vel egentlig med at hvis det ikke var bra for barnet så hadde man heller ikke fått lov å gjøre det? Men hygiene er jo et akspekt da...
med baby nr 4 i magen Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 fikk heller ikke lov. Egentlig litt jævlig, først lokke meg opp i ett badekar, endelig funnet "roen" så bli dratt opp av helt omtåket og ikke kontroll på noen tilg, da det er da det kommer " hvorfor f* fikk jeg ikke ligge der lengre når jeg endelig syntest det var ok" he he...stakars jord mødre
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #8 Skrevet 28. november 2007 Er det seriøst mulig at ungen kan drukne hvis den blir født i badekar med hjelp av jordmor?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 Ja, barn kan gråte i magen. vet ikke noe om når den kan det eller hvorfor. Man har visst sett på ul at barnet har laget gråtefjes, er vel også en del av treninga til den kommer ut.
LilleBanan blir storebror Skrevet 28. november 2007 #10 Skrevet 28. november 2007 Barn kan gråte i magen ja, har jeg lest. Var studier i USA som beviste at barn gråt når det ble utsatt for veldig høye lyder inni mors mage. Barnet ble utsatt for dette samtidig som det ble tatt UL å da var det tydelig at babyen gråt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå