Gå til innhold

til afrodite 71.vær så snill og svar meg!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

du skrev at de oppdaget vekstavvik på hodet!vet du hvor mange prosent vekstavvik det var?er litt avvik på hodet til babyn min også skjønner du, så bare lurte på hvor mye det må være for å få tettere oppfølging.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det husker jeg ikke. Det er 9 år siden nå. Gikk store deler av sv.skapet i England, og der tok de alle avvik veldig på alvor. Husker desv. ikke prosenten. Bare at hodet hadde litt feil form. De sa det lignet et sitron ovenfra når det eg. skulle være ovalt. Dette ble oppdaget på den 1. UL. Bare to dager etterpå var jeg på fostermedisinsk og fikk full utdredning med 3D UL hvor absolutt ALT ble målt og veid. Dvs. vann i hodet, tykkelsen på nakken, innhold i magesekk, lengde og proporsjoner. Og mere til. Det endte med at de ikke fant noe galt bortsett fra hodeformen, og diagnosen var et et slikt avvik forekom hos 1 % av alle friske foster.

Samtidig ble jeg fulgt opp av gjevnlige UL både i England og her hjemme. (Reiste til Norge i 7. mnd. og hadde den siste UL 1 mnd. etterpå). Ved den siste UL kunne de konkludere med at hodet hadde vokst seg til, men at det ikke var noen garanti før etter fødselen. Husker at mitt 1. spm til jordmora var "Hvordan er hodet?" Vel, det var perfekt, som alt annet ved henne. Legene mente av hodeformen rett og slett var genetisk og ikke farlig i det hele tatt.

Vet ikke om det var til noe hjelp. Er du urolig, er det bare å stå på for å få undersøkelser. Tror det er litt forskjellig fra sted til sted, men det er viktig at du ikke går og bekymrer deg.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...