Gå til innhold

"gammelt" bilsete eller kjøpe nytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bilsete fra forrige gang, et maxicosi city sete. Det er pent brukt av to barn. Og er fra 2004 ca.

Det har ikke vert utsatt for noen ting. Var igrunn veldig fornøyd med sete, bortsett fra at det ikke har base.

Så driver å vurderer å kjøpe nytt med base, eller å bruke dette til å begynne med og heller gå over til sete2 litt før.

Noen med synspunkt? Som vil hjelpe meg å tenke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte et slik sete du har nå, brukt, og jeg er veldig fornøyd... håper småen vil trives oppi der også. De minste setene er jo sååå pent og fint brukt, og hvis dere ikke har kræsjet med det eller skadet det på noen annen måte, så er det jo greit =) Synes de base-greiene er så dyr...

Skrevet

Hadde jeg hatt et fra før hadde jeg nok ikke kjøpt nytt, det er jo ikke mindre sikkert enn da du brukte det sist, det er bare at det har kommet noe som er enda sikrere... men sånn vil det jo alltid være. Hadde beholdt det jeg. Mange som ikke bruker base nå også, og det regnes for å være et bra sete både med og uten

Skrevet

Nei, det er jo ikke mindre trygt, bare kommet noe som er enda bedre.

Men syns det er litt dyrt med nytt da..

Men ser så praktisk ut med den basen, bare å klikke på plass...

Skrevet

Vi skal bruke vårt gamle. Det kjøpte vi til mini da han ble født i 2002.

Har Maxi Cosi citi og har vært fornøyd med det :)

Skrevet

Tror heller jeg ville ha lagt litt ekstra i å få et solid og godt sete nr 2. Altså det fra ca 10 mnd. Det skal jo gjerne brukes i fler år, og de koster skjorta om man skal da de tryggeste og mest solide.

Skrevet

Hvor plasserer dere det da??

Har en på 2 som sitter i sitt (bakovervendte) sete enda. Han sitter på høyre side bak.

Vurderer å ha en av dem i midten. Synspunkt? Hva gjør dere?

Skrevet

Ja, har jo besafe easykid eller noe til småen nå. Men regner ikke med at han er ferdig med det til baby er klar for nytt.. Så regner med å ha to seter som blir nesten likedan...

Skrevet

Vi skal også bruke et gammelt sete til babyen fra eldste mann som er 5 nå. Siden det er helt fint og ikke utsatt for noe tenker jeg at det er trygt og godt for den lille. Selvsagt er det masse som er nytt og bedre på markedet, men det batyr ikke at de setene vi har er uforsvarlige. da hadde vi ikke brukt dem heller.

Leste et steed at det er viktig å ta en titt på plasten for å se om det er farge forskjeller i plasten. Er det felter som er lyserre så er ikke dette bra. Setet trenger ikke å være utsatt for kolisjon selv om det er slitt. Tror det var på trygg trafikk jeg leste dette.

Skrevet

Jeg har to barneseter i bilen. Vi har en på høyre og en på venstre side. Nå blir det snart 3 barneseter bak, og da sitter eldstemann i midten. Han er den eneste som klarer å feste selen selv... Det smarteste er vel å la den som oftest er med i bilen ha sete på høyre bak? Antar at kanksje eldste er i barnehage, mens den nye oftere blir med i bilen alene???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...