Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Sønnen vår som ble født 25+6 skal nå bli fulgt opp på Ullevål. Er det noen som vet hvor hyppig oppfølging det er der?

Vi skal på vår første time nå på 4 mnd korrigert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Vi var til kontroll i sept., da var han 4 mnd korrigert. Legen snakket om at neste kontroll blir i begynnelsen av jan., så vi er der ikke så hyppig...:o)

Skrevet

Hva skjedde på kontrollen? Var dere fornøyd med oppfølgingen?

Skrevet

Det var ikke så mye som skjedde. Først fikk jeg anledning til å spørre om ting jeg lurte på (hadde med en lang liste med spm som jeg hadde notert ned), etterpå sjekket legen ham fra topp til tå for å se at alt var som det skulle. Det har foreløpig ikke vært noe spesielt med min sønn til tross for at han kom så tidlig, så legen brukte kun kort tid på å sjekke ham. Jeg har vært brukbart fornøyd med oppfølgingen så langt, men kjenner litt på følelsen av å være en av mange. Synes det kan være litt vel upersonlig til tider, men det er vel sånn det er på sykehus..

Skrevet

Vi har hatt en kontroll på sykehuset etter utskrivelsen og da var han 3 1/2mnd(2korr). Da fikk vi beskjed av legen at vi var ferdige der og at resten gikk gjennom fastlegen.. Eneste ekstra kontroll nå er etter nyttår og da skal han ha hørselstest. Han ligger i risikoregisteret siden han fikk antibiotika når han bare var noen få dager gammel.

Skrevet

Vi er veldig godt fornøyd med oppfølgingen på Ullevål. Hadde første kontroll når snuppa (født i uke 29+6) var 2 mnd korrigert og andre når hun var 5 mnd korrigert, da var de så fornøyd med resultatet at de så ingen grunn til at vi skulle fly ned dørene der mer. Så nå skal vi ikke til mer kontroller med mindre det skulle dukke opp noe. Jeg syntes det var skummelt at de ikke skulle følge oss opp mer, men samtidig tenker jeg at dette er en bekreftelse på at alt er bra og at personalet på Ullevål er av landets fremste på premature. Var i kontakt med helsesøster, så vi har laget en avtale på at vi skal ha litt tettere oppfølging hos henne, ikke fordi vi må, men for at jeg ikke skal bekymre meg for mye......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...