Gå til innhold

Jeg trenger styling/smike tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på julebord i helgen, er lenge siden jeg har pyntet meg skikkelig nå, så har lyst til å gjøre litt ut av det...

Jeg har håret alltid oppsatt til vanlig, men tenkte at jeg skal ha det slett på julebordet. Hva er fint å gjøre med slett hår? har ikke krøller og håret rekker til midt på ryggen og er mørk blondt. Kan godt krølle, ha i spenner, hårbøyle o.l

Også trenger jeg litt øyenskygge tips. Jeg har grønn/blå/grå øyne, er nok det grønne som er mest dominerende. Hvilke farge kan være fint på øyenskygge?

Alle tips tas i mot med stor takk! Tar gjerne imota andre skjønnhets tips også, siden jeg ikke er så flink til å følge med på hva som er inn eller ut :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hår: Jeg liker veldig godt å bruke store ruller, slik at det blir myke bølger, ikke krøller. Har du sideskill, kan du jo bruke en stilig spenne på den ene siden :-)

Ellers er sunt og blankt, helt rett hår også fint (bruk rettetang). Fortsatt med en spenne som kan pynte opp.

Er best på brune øyne (siden jeg har det selv), men velg enten munnen eller øynene som blikkfang. Personlig foretrekke rjeg mest sminke på øynene og litt gloss på leppene.

Skrevet

Hår; dersom du er en av de som kan "pull off" hårbøyle uten å se ut som du er en litt smårampete 5åring, gå for en i matchende farge og stoff feks til toppen din:)

Med din øyenfarge ville jeg ha laget fokuset der, men før jeg sier noe om farger vil jeg gjerne vite hva du skal ha på deg? Farge på toppen?

Skrevet

Visste jeg hadde lest det et sted::

Øyenskygge:

Blå øyne:

* Har du blå øyne, kan du understreke fargen ved å bruke skygger og kajal som er i brune, grønne eller kobberfargede nyanser. Disse fargene forsterker og fremhever blåfargen du har fra før.

Grønne øyne:

* Har du grønne øyne, er det flott med farger i nyanser av fiolett, rosa, blått og brunt.

Brune øyne:

* Brune øyne er flotte med skygger som er i nyanser av rosa og fiolett, blått og lavendel.

Skrevet

kan og være fint med store krøller og så det øverste oppsatt bak, altså litt dårlig på å forklare her.. men at du trekker lugg og det på siden og øverst bakover og fester der, så det henger ned og så er det andre løst under. kan være fint å få litt høyde bakerst der også da.. guuuuud som jeg suger på å forklare, men det er ikke vanskelig :) skal se om jeg finner ett bilde av hva jeg mener etterhvert :)

har selv grønne øyne og velger alltid å markere de, og så ha lyse eller blanke lepper. jeg bruker ofte mørk brun/mørk cheris eller også sort/grå, men jeg er veldig mørk. men bruker da lys brun/beige på hele øyelokket, og så den mørke nyansen som soting på hele øyelokket og litt under øyet, så det blir katteaktig. eller så legger jeg den mørke fargen i global linjen, og litt mindre under, da blir det mykere. og så har jeg en god del maskara (mørk) og gjerne sort eyeliner på våtkanten, evt hvit om jeg vil åpne opp øyet istedet :)

hehe.. ser jeg er udugelig på å forklare meg, men kan se om jeg ivertfall finner noen linker til bilder til deg :)

masse lykke til, og ja farger på klærne er greit å ha og ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...