Gå til innhold

2 år og fortsatt på stellebordet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår fylte 2 år nettopp, og enda bruker vi stellebordet som står på badekaret når hun stelles.

Både ved bleieskift, og morgenstell, og kveldsstell.

Mange reagerer på dette. Men for meg er det en god arbeidshøyde når jeg har vond rygg.

Men er det virkelig så uvanlig at 2 åringer ligger på stellebordet ved stell, og bleieskift?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jentungen vår ligger på stellebordet ved bæsjebleie skift. Ellers står hun på gulvet.

Skrevet

Jeg droppa stellebordet da ungen ble altfor "markete" og urolig til å ligge i ro. Siden har jeg stelt på gulvet, eller hun står når det bare er tissebleier. Men det hadde vært mye mer behagelig å stå i normal arbeidshøyde enn å sitte ubekvemt på gulvet, så jeg forstår godt du bruker stellebordet.

Legger folk seg virkelig borti hvordan andre steller ungene sine? Ikke bry deg om dem.

Skrevet

Vi hadde stellebord helt ferem til hun var 2 år og 2 mnd. Da sluttet vi med bleie og bruker da potte istede.

Men hadde vi hatt bleie barn ennå, hadde jeg brukt stellebord. Sliter med vond rygg selv.

Så lenge du og barn trives med det så hvorfor ikke bruke det lenger.

Skrevet

Vi bruker fortsatt stellebordet og hun er snart 2 år og 3 mnd. Det samme gjør en annen jeg kjenner og ungen der er like gammel som min.

Skrevet

Gutten her i huset blir 3 år i februar, og innetil han blir helt tørr så bruker vi stellebord. Eller vi ha stellematte oppå vaskemaskinen.. Veldig greit syns jeg - også ligge han rolig så det er ikke noe problem..

Skrevet

Stellebord her og (eller stellekommode), lillegutt er 2 år. For det første har jeg vondt rygg og for det andre så stikker han bare av under bleieskiftet (med resultat bæsj overalt), så stellebordet er mest praktisk enda :)

Skrevet

Vi bruker også fortsatt stellebord til vår toåring. Praktisk og greit, og hun ligger stort sett i ro. Har ikke tenkt til å slutte med det ennå.

Skrevet

Hæ, er det rart å ha ungene på stellebord etter en viss alder også? I didn´t know!

...vi har jentungen på snart to på stellematta ved vasken enda ja, hun har faktisk aldri market seg av matta. Mye lettere å vaske henne der enn å sitte på kne på gulvet da.

Skrevet

Hi, hi, det er da ikke noe rart. Må være helt supert spør du meg....de som synes det er rart er nok heller litt misunnelige ;-)

Jenta vår har sprellet og market seg så mye at stellebord har vært umulig siden før hun ble året. Nå kan vi kanskje overtale henne til å ligge i ro på gulvet noen sekunder dersom det er en bæsjebleie som skal skiftes.....eller dersom hun er veeeeeldig søvnig.

Nei nyt å kunne bruke stellebordet så lenge du kan :-)

Skrevet

Gutten på 2 her bruker også fortsatt stellebordet, men da sitter han for det meste når vi skifter klær. Han er ikke så villig til å ligge lengre, men som du sier så er det fin arbeidshøyde, dessuten kan han ikke løpe avsted som han ellers ville gjort...

Skrevet

Bæsjebleiene tar vi på stellebordet, tissebleine tar hun selv stort sett.

De bruker stellebord i barnehagen vår også forresten.

Skrevet

Vi bruker fremdeles stellebordet ved bleieskift på vår jente på 2 1/2 år. Vi bruker det på alle bleieskift med mindre det er en tissebleie som ikke har sittet så altfor lenge på, så da står hun oppreist mens hun får en ny bleie. Ellers liker vi å ta en liten kattevask under bleieskiftene og smøre på litt weleda olje hvis hun er litt rød.

Men så fort bleia ikke er aktuell lengre, så forsvinner nok stellematten. Prøver litt smått inne i mellom frem mot sommeren uten bleie, og prøve for fullt når sommeren kommer. Tar det litt ettersom, vi stresser ikke. Vi har potta stående fremme hele tida, og inne i mellom setter hun seg på den og later som hun gjør noe, så frem til vi oppmuntrer ENDA mer synes vi det er moro å la henne prøve seg frem selv:-)

Skrevet

Vi bruker stellebordet fremdeles. Snuppa er litt over 2 år. Tror vi kommer til å bruke det så lenge hun bruker bleier. Kommer bedre til med vaskekluten i alle krinkler og kroker...

Skrevet

Det er mindre belastning for ryggen å bruke stellebordet, mot å f.eks måtte sitte på kne på gulvet å skifte bleie, så invister i framtida å bruk stellebordet så lenge hun vil ligge der! Dette er noe alle burde tenke på, vond rygg eller ikke.

Det er ikke uten grunn at barnehagene bruker stellebordet (gjerne som kan heises opp og ned for å slippe å løfte) ved skifting på alle bleiebarn i ulik alder, det er nettopp for å bevare ryggen.

Skrevet

Så lenge vi har unger som bruker bleier, kommer vi til å skifte bleier på stellebordet. Skulle da bare mangle, hva skulle være galt med deg liksom?

Vet det er mange som kutter ut stellebordet fordi ungene ikke ligger i ro, så de er redde for at det skal skje ulykker. Men det som regel årsaken til at de kutter ut stellebordet og ikke fordi det ikke er praktisk og behagelig å bruke ved bleieskift.

Vi har et stellebord hvor man har en stropp man fester over magen på barnet, slik at det ikke kan falle ned ved bleieskift. Da vil selv et barn på 2-3 år måtte ligge stille til hun/han har fått tørr bleie på seg. Meget praktisk :o)

Skrevet

Jenta vår fylte 2 år i september. Vi bruker fortsatt stellekommoden. Kjempepraktisk. Men kun ved bleieskift. Selv påkledningen gjør vi sittende på en stol eller gulvet :)

Skrevet

Gutten vår er 2 år og 9 mnd og vi bruker stellebordet fortsatt. Syns det er spesielt praktisk når vi skifter bæsjbleie... alterntivet er å ligge på gulvet og da blir jeg jo så sliten i ryggen.

Hvordan klarer dere å ta bæsj stående?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...