auro Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Noen som vet hvilken bilstol med rygg som er best i test? Eller har noen å anbefale.
petite fleur Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Acta graco logico s er veldig bra, kan brukes fra de er nyfødte og er veldig fine i ryggen for barnet.
auro Skrevet 28. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2007 Oi, nå så jeg at jeg nok ordla meg litt dårlig. Hi, hi.. Det er en sånn bilpute med rygg jeg tenker på. Til de større barna. He, he.. Sånn kan det gå.
nickoline og supermann Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 vi har kjøpt recaro start. knallfornøyd.........
~sjiraff~ Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 http://forbrukerportalen.no/test/bilbarneseter Regner med at det er vektklassen 15-36 kg du er ute etter? Iflg testen gjort av forbrukerportalen kommer Römer Kidfix best ut i test, men det er Maxi Cosi Rodi XR som er best på kollisjoner, og det er jo det viktigste. Vi har nettop kjøpt nytt setet til snuppa vår, og valget hos oss falt på iZi Up, det nyeste setet til HTS (www.iziup.com). Dette er såpass nytt at det ikke har vært med i noen norsk test ennå. Fordelen med dette setet er at det kan vokse med barnet. Man kan heve ryggen ettersom barnet vokser. Slik at hodestøtten alltid vil være optimal. Det er laget for at barna faktisk kan bruke setet til 12 års alder, slik de nye reglene her.
~sjiraff~ Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 Recaro start kommer veldig dårlig ut i test. http://forbrukerportalen.no/test/bilbarneseter?-C%3Austring%3Autf8=&facet_Vekt-++klasse%3Austring%3Autf8=9+-+36kg
Gjest Skrevet 28. november 2007 #8 Skrevet 28. november 2007 De aller fleste seter i denne klassen har rygg som kan forlenges, slik at hodestøtten alltid er på riktig sted. Rømer kidfix er vi veldig fornøyd med . jr er 15 kg og ca 100 cm lang. sitter kjempefint i det - og sover godt også.
~sjiraff~ Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 Kan de? Det var jeg ikke klar over. Dette setet kan hvertfall gjøres ca 20 cm lengre i ryggen.
Gjest Skrevet 28. november 2007 #10 Skrevet 28. november 2007 Jepp, de er som regel godkjent til 36 kg - og da er ungene ca 10 år. Begge de vi har nå kan bli laaaange i ryggen. Recaro young sport og Rømer kidfix. Det du har kan justeres mens barnet sitter i det, tror det er det som er forskjellen.
~sjiraff~ Skrevet 28. november 2007 #11 Skrevet 28. november 2007 Okay.. med det er jo vanligvis ikke nødvendig.. hehe.. spør om hun vokser så mye på vei til baestemor og bestefar liksom.. hehe
MamiMaribel Skrevet 28. november 2007 #12 Skrevet 28. november 2007 Britax Rømer KidPlus har kommet best ut i test mange år på rad i Europtatester. På nettet selges det bla. lilleprinsen.no og biteringen.no På biteringen har de forresten veldg. veldig bra service.
Mamma med to søte små Skrevet 28. november 2007 #13 Skrevet 28. november 2007 izi up er den stolen som kan bli lengst i ryggen når du justerer den opp. Det kom en ny lov innen bilsikring i år, eller var det fjor?! Ja uansett, så skal barn opptil 135 cm sikres. Og det sliter de andre bilstolene med. men med izi up kan den brukes så lenge
MamiMaribel Skrevet 28. november 2007 #14 Skrevet 28. november 2007 Den skal også kunne brukes til barnet er 10-12 år:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå