Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 har funnet ut av jeg vil få 11000 kr etter skatt i foreldrepenger. og det er da 100% lønn i ti måneder. samboer studerer, og har ca 6000 i stipend og lån. når gutten vår kommer, får han 1000kr extra ca i forsørgerstipend ettersom jeg har forstått. Mine tanker er: vil dette kunne gå rundt?? kommer vi til å klare det? uff, bekymrer meg littt for det altså. mamma sa jeg kunne søke om bostøtte når babyen blir født. noen som vet hva som må til for å få bostøtte? og hvor mye det ligger på i måneden?? Noen som har erfaringer med tilsvarende sum i måneden? blir glad for alle svar:)
3 har blitt 4 Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Hei.Bostøtte får dere hvis dere har lav inntekt og høy husleie(må leie da,ikke eie).De fleste får dette ,det er bare å slenge inn en søknad;-)
Kvitrebekk Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Det er en del vilkår man må oppfylle for å ha krav på bostøtte. Info om dette finner du på husbanken.no. Du kan også få info om dette ved å ringe kommunen der du bor. Er jo bare å søke å se om du får innvilget. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 hi her. vi holder på å søke husbanken om startlån, og da sa hun at vi kunne søke om bostøtte også. men det blir jo at vi eier da??
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 vi har enda mindre i inntekt enn dere, har søkt bostøtte, men ikke fått noe svar ennå. ting tar tid.... går såvidt rundt, eller dvs. det gjør det ikke. men er heldige og har snille folk i familien som hjelper oss... men det går vel i ordning når kjæresten blir uføretrygdet. da blir det noen tusen mer i mnd. man blir jo totalt rævkjørt av den norske stat dersom man velger å bo sammen... ingenting får man, annet enn barnetrygd! engangsstønad holder ikke i lengden.. har tjent meg opp minst det dobbelte i lønn i år, men siden jeg ikke har jobbet 6 av de siste 10 mnd med minst 50% stilling, hjelper jo ikke det.... mye klaging det her, men er så frustrert...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 HI her, ja uff, det hørtes kjedelig ut:( Jeg er litt småbekymret for hvordan dt skal gå. i tillegg så har vi jo regninger og lån på hver vår kant. og ja, det er helt sykt, at man skal få så mye mindre ved å holde sammen. mange har foreslått at vi flytter fra hverandre pga dette, men det gjør jeg bare ikke!! uffffffff:(
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 Men hvordan greide dere det økonomisk før du ble gravid? Fødselspengen henger jo sammen med tidligere inntekt.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #8 Skrevet 28. november 2007 vi greide oss helt greit. jeg har aldri tjent så dårlig som jeg gjør nå, og har gjort det siste året. jeg jobbet på en bedrift som ble lagt ned, og måtte finne meg jobb fort. når jeg hadde jobbet i 3 mnd, fant jeg ut av at jeg ble gravid. abort var aldri aktuelt... det står jo på nav sine sider at de tar utgangspunkt i de siste tre årene, men forstår ikke helt. for arb giveren min regnet ut ifra de månedene jeg har jobbet der bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå