Gå til innhold

Tran VS Sanasol

Mamma til 2 prinsesser:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er innom på besøk jeg og lurer på tips fra noen som har barn.

Datteren min får tran nå, men hun spytter det bare ut og det blir mye søl og gris og ødelagte klær. Fikk tips om å bytte til sanasol. Men er det like bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hovedpoenget med å ta tran er å få i seg den viktige omega-3-fettsyren som blant annet er bra for hjernen. Dette finnes ikke i sanasol, så på den måten er det ikke like bra. Men begge deler inneholder mange av de samme vitaminene, så det er bedre å ta sanasol enn ikke noe i det hele tatt...

Jeg har gitt opp tran for lenge siden til min eldste, mens nr to får det så ofte jeg husker det, for i likhet med meg selv så synes hun sitrontran er relativt godt. Skal være enda flinkere med tredjemann har jeg tenkt... :-)

Det finnes mange andre produkter på markedet som inneholder omega-3 og som kanskje er et bedre alternativ enn sanasol. Sjekk på apoteket og i matbutikkene. Tror det er noe som heter Eskimo som skal være godt, f.eks...(?) Lykke til!

Skrevet

Det som er dumt med sanasol er at det inneholder sukker, men absolutt bedre enn ingenting.

Skrevet

Tull og tøys... Sanasol er usukret.

Flere andre produkter enn tran som inneholder omega-3.

Sjekk på lokalbutikken/apoteket. De finnes produkter som smaker bedre enn tran med omega-3, men usikker hvor gammel barnet må være for å ta de.

Skrevet

Hvor gammel er datteren din da??? Jeg gav mine to D vitamin dråper da de var små fordi de gulpet hele tiden og da er det ikke noe særlig med tran som ødelegger klærne og lukter forferdelig....dette fåes på apoteket.

Skrevet

Jeg ga gutten min D vitamindråper som du kan putte i all slags drikke og i syltetøy osv. Det fungerte kjempe fint. Det som er dumt med tran er at det smaker vondt + at hvis man får det på klærne stinker det, selv etter vask. Nå har vi gått over til Sanasol (som er usukret). Gutten min er 2 år, og det er morgenens høydepunkt å få servert litt Sanasol i et eggeglass som han kan drikke av selv :-)

Skrevet

Mi likte heller ikke tran så jeg ga henne dvitamindråper til hun var rundt 1 år og så gikk vi over til biovit

Skrevet

på hs sier de at det aller beste er naturell tran. går ikke det er dvitamindråper er godt alternativ.

sanasol anbefales ikke her hos oss fordi det er vel appelsin eller noe i smaken og små barn skal helst ikke ha sitrus før etter de er 2år. (sier min hs da...)

jeg gir min vanlig tran. han liker det ikke men så er han ikke gammel nok til å nekte for han er bare 3mnd og jeg stapper flaska fort inn i munnen hans etterpå. spørs hvor lenge det går men for nå går det helt fint;)

det fins tran for barn med fruktsmak(eske med bilde av disney eller noe) men lurer på om det ikke er sitrus i den. så passer best for barn over 2 år.

Skrevet

Jeg gir sønnen min d-dråper. Dette fordi jeg ikke er tilhenger av tran, enkelt og greit. Smaker dritt, lukter vondt, ødelegger klær ved gulping ol. Smaker ingenting av d-dråper, han merker ikke noe til det. Og han får de vitaminene han trenger..

Over og ut;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...