Gå til innhold

Alt går til helvete!!! (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så ufattelig drittlei av alt at jeg kan ikke få sagt det engang!!

Nav? Står det for NevermindingArrogantVilikkehjelpe? Har vært sykemeldt siden 8 Oktober og enda ikke fått ut noe sykepenger!!! Har vært frem og tilbake med de og arbeidsgiver hver dag i over en uke nå, NAV sider de ikke har fått papirene fra arbeidsgiver og arbeidsgiver sier de har sendt de for lenge siden.....i går fikk jeg beskjed fra NAV om at papirene mine mest sannsynlig lå på mitt lokal kontor, men at de ikke hadde bemanning til å gå igjennom alt som kom inn....!?!???? Det er no for faen ikke mitt problem vel?? Jeg kan jo ikke si til mine kreditorer at: "nei, beklager men jeg har ikke bemanning til å betale regning akkurat nå!!" ER FLY FORBANNA RASENDE HER JEG SITTER!!!

I tillegg så har jeg da en far som ligger for døden på sykehus...

Jeg har en stor gutt som vi holder på å utrede for ADHD, i tillegg har han problemer med sengevæting...

Jeg er midt i eksamen, hadde en på mandag og skal ha to til neste uke...JIPPI

Jeg er møkka lei min mann som flykter inn i jobben og ikke ser ut til å ha noe tid til meg og mine problemer!! Han må ryke og reise snart!!

Jeg er 29 uker på vei og hormonene flyger!!!

GOD JÆVLIG JUL, jeg gleder meg ikke!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da... håper du overdriver :-)

Nei, det høres ut som at du har i overkant mye å holde rede på nå: Man skal ikke trenge å slite seg ut på slikt, når man er sykemeldt - men som man sier så skal man være frisk for å være syk...

Håper i det minste at det med NAV ordner seg for deg og at eksamen går bra!!! Håper gubben din tar til vettet og innser at han må stille opp litt ekstra nå.

Klem til deg (om du vil ha, hvis ikke så får du et klapp på skuldern)

Skrevet

Nå skulle jeg ønske at du bare kunne kommet hjem til meg og delt den koppen med te som du så inderlig trenger!

1. Kan du ta kontakt med NAV igjen og forklare at de har fått tilsendt papirer (henvis til dato) men grunnet lite bemanning hos dem er dette kommet bort. Be om en saksbehandler med navn og et faks.nr. Og forlang at dette blir behandlet som en hastesak.

2. Be din arb.giver fakse papirene på nytt, merket med navn på saksbehandler og "hastesak"

3. Be din arb.giver om et forskudd på lønn hvis økonomien skulle skorte pga deres rot. Dette får du!

Du har vanvittig mye å forholde deg til nå...? Si til mannen din at dere må fordele et par arb.oppgaver.

Han får ha kontakten med legen vedr. deres sønn og ta litt ekstra i med han. Så får du lese til eksamen (kan dette utsettes?), være gravid og bearbeide sorgen for din far. Kansje din man kunne støttet deg litt også?

Hvor gammel er sønnen din? Sengevæting kan ha mange årsaker...

Håper du har en god mamma eller en venninne som kan være litt der for deg.

Skrevet

Tusen takk for skjønne og støttende svar :)

Jeg tar gjerne imot klemmen krolla, takk ;)

Min sønn er ni år...:S

Og nei jeg overdriver desverre ikke her... Mange rundt meg som er forundret over at jeg fremdeles er oppe å går og ikke gått i kjelleren... Men man må jo bare komme seg igjennom ting på et ellet annet vis.

Nå reiste jeg ned på lokal kontoret til Nav etter at jeg skrev det innlegget. Satt meg fint på en stol og nektet å gå før jeg fikk noe svar...hehe. Og det fikk jeg gitt! Merkelig nok så fant de plutselig papirene mine mens jeg var der....hmmm....ironiskt!! Håper på utbetaling på fredag så jeg venter i spenning. Er forberedt på å lage et sant helvete for de om det drøyer lengre. Nå er tøtta sint!

Jeg har heldigvis gode venner som støtter meg i denne sinnsyke epoken av mitt liv...men jeg er og sånn at jeg har vanskelig for å vise svakheter og be om trøst....så det meste går over i sinne...

Jeg får gjøre så godt jeg kan for å komme meg igjennom denne elendigheten....tross alt: det som ikke tar livet av deg, gjør deg sterkere ;)

Ha en fin dag jenter og takk igjen for at dere gadd å lese om mine problemer :)

Skrevet

Åh, det er jenta si! Da kan du i allefall stryke èn ting av lista;)

Kjenner til det å bli sint i stedet for å be om trøst ja... He he...

Ha en fin ettermiddag! Og ta godt vare på det selv:)

Skrevet

Hei

Nå kjenner jeg ikke årsaken til problemet med sønnen din, men jeg kjenner mange som har hatt gode resultater med sengevæting og kiropraktisk behandling. Det finnes også en alternativ kiropraktisk behandling som heter Networking, og de har ofte barn inne som sliter med ADHD-symptomer, og ofte med veldig gode resultater.

Lykke til!

Skrevet

Be arbeidsgiver om nytt skjema. Dette er et enkelt skjema de fyller ut, ikke noe hokus pokus. Gå personlig opp til Nav og spør etter ansvarlig/e saksbehandler (en el flere, kommer ann på str på kommune/ktr) og lever skjemaet rett i hånden på dem. Forklar situasjonen og forlang hurtig saksbehandling.

DETTE BURDE IKKE VÆRT NØDVENDIG, men men.......................

Udugelige folk, har en situasjon med de jeg også. Har blitt trukket alt for mye i skatt, men saksbehandler har ikke svart. Sendte 2.mail til henne på mandag!!! Aksepterer ikke slikt, selv om det gjelder få hundrelapper, betyr de faktisk en hel del for meg.

Vi får stå på krava og ikke gi oss!!!

Lykke til i en ellers hektisk hverdag :o)

Skrevet

Hei, hadde det samme problemet som deg. Men jeg fikk legen til å skrive en lapp til meg og så gikk jeg bort med den selv. Kanskje det blir lettere for deg å få legen til å skrive enn arbeidsgiver?

Skrevet

at de som jobber på nav ikke skjønner så mye av folks hverdag er dessverre ikke noe nytt,de aller fleste jeg snakker med har problemer med nav,uansett hva de gjelder.det må være spesielt utvagte som jobber der,iallefall ingen som er til hjelp..

lykke til med alt,håper det ordner seg for deg ganske snart.en håpløs situvasjon å være i.

Skrevet

huff... det er bra du får tømt deg, d skal ikke være lett dette her... godt å få det ut av systemet... du vet du kan snakke med naboen din vettu :o) vi får håp d bli likar imårra :o)

God klem til anonym ;o)

Skrevet

Typisk forvaltninga å skylde på dårlig bemanning.. da får de skaffe bemanning.. kan ikke noen slå de i hode med forvaltningsloven??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...