Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 jeg kunne tenkt meg jobb i barnehage, men har ikke noe utdannelse enda så det ville blitt barnehageassistentjobb. Etter noen år i en slik jobb tenker jeg å ta teroien på aof som barne og ungdomsarbeider ( for å ta det kurset må man ha meget mye praksiserfaring) så i det lange løp vil jeg få fagbrev som barne og ungdomsarbeider.(etter 5 år) Er litt usikker på lønnen som barnehageassistenter får om jeg vil klarer meg med den inntekten til å forsørge meg og min sønn. Er det noen som vet ca lønn ? Om man MÅ jobbe 100% for å ha noen lune inntekt? Er intressert i kun 80% pga jeg vil ha litt tid til min sønn og er alene med alt ansvar ellers så tror jeg ikke jeg klarer 100% stilling. takk for at du leste og evt svar du kan gi meg:=)
aman32 Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Håper jeg kan gi deg noen svar på dette. Jeg har jobbet 14 år i bhg da som assistent. Jeg har barnepleier utdanning dvs det som er barne og ungdom i dag. Bare litt mindere omfattende. Jeg får da fag arb lønn å m den lange erfaringen jeg har så tilsvarer det ca 21700 FØR skatt!! Så da er det jo bare å regne ut sjøl.... Jeg har OS og i tilegg frem til jan mn da er det slutt på den goden så da kan det bli tøft å klare seg.. Jeg begynner sikkert på skole til høsten å utdanner meg til førskolelærer.... Men lykke til:-) Det er veldig kjekt å jobbe i bhg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå