Gå til innhold

Noen med erfaring med klyster på ABC-ullevål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer så fælt på om man får klyster der - har hørt noe om at man må det dersom man skal plaske i badekar under fødselen. Får lissom ikke ro på meg før jeg vet dette. Hehh.. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gruer du deg for det? Vet faktisk ikke, men dersom vannet blir forurenset kan du jo ikke bruke badekaret/føde i vannet - så det er jo en fordel å få tømt seg; hvis du får tid da ;-)

Skrevet

Jeg fikk det på Ullevål. Litt usikker på om du mener at du vil ha eller ikke? Jeg fikk tilbud på ullevål, og takka ja. Satte det selv, alene inne på toalettet. Ikke noe plunder eller ekkelt i det hele tatt. Faktisk følte jeg at klysteret satte litt fortgang i fødselen også.

Ganske sikker på at ingen vil tvinge deg til å ta det om du ikke har lyst, og om du spør får du helt sikkert lov til å ta det. Synes det er bedre å få tømt seg alene på do enn å evt skulle drite på seg under fødeselen jeg da.

Har også født en gang på annet sykehus. Der var det ikke vanlig rutine, men jeg bad selv om å få klyster og fikk det. Også denne gangen ordna jeg opp selv på toalettet.

Går for klyster denne gangen også, uten tvil.

Skrevet

Hvis du gruer og er redd for at du ikke får, så kjøp med ditt eget fra apoteket, så slipper du stresse med disse tankene... Men jeg er ganske sikker på at du får om du ber om det.

Skrevet

Jeg har spurt om det og fått begge gangene på Ullevål. Det er godt å vite rent psykisk at tarmen er tømt synes jeg, og det kan også ha litt effekt på rier å tømme tarmen. Bare husk å sitte lenge på do. Sist satt jeg nok ikke lenge nok og fløy på do med løs mage mange ganger under fødsel, eller selvsagt under tidlig stadium da, men med scalp på hodet til babyen og drypp pga ignagsatt fødsel var det mye som måtte kobles av når jeg skulle ut på do hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...