VåreSøteSmå Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Om mor ikke har jobbet i svangerskapet,så får ikke far 6uker permisjon m penger,men han har RETT på de 6ukene UTEN lønn vel?? Blir ikke klok på dette.De fleste sier han har uten lønn,men saksbehandleren min på nav sier han får de 6ukene uansett,verken m eller uten lønn.Trodde alle hadde rett på de 6ukene uansett,men at der mor hadde opptjent til pappaperm så fikk han betaling i tillegg. Har prøvd å lese på nav sidene.Men ikke så mye klokere av d.
VåreSøteSmå Skrevet 28. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 28. november 2007 Sku stå: men saksbehandleren min på nav sier han IKKE får de 6ukene uansett,verken m eller uten lønn
ano`num *17.03.10* Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Nei, han får ikke det. Far får ikke perm om mor ikke har opparbeidet seg rettighetene. Desverre. Han har kun rett til å ta ut de 2ukene rett etter fødsel/hjemkomst fra barsel. (Valgfritt)
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Nei han får ikke permisjon hvis ikke du har tjent deg opp retten til foreldrepenger. Når vi fikk førstemann så hadde ikke jeg jobbet, så jeg fikk engangsstønad, og han mistet retten til å ta ut permisjon. Man har vel rett på 14 dager fri rett etter fødsel, men det er stort sett ulønnet.
God gammel aargang - født Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 I følge Arbeidsmiljøloven har begge foreldre rett til permisjon i inntil tolv måneder for hver fødsel I TILLEGG til de vanlige 44/54 ukene med foreldrepenger. Dette ekstra året er selvsagt permisjon uten lønn og uten penger fra NAV. Så hvis mannen ikke kan ta ut fedrekvote vil jeg anta at han likevel kan søke arbeidsgiver om permisjon uten lønn og henvise til Arbeidsmiljøloven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå