Gå til innhold

Den dejje innmajie vanskelige "æjjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten femåringen har endelig (!) greid å si R; men den er fremdeles såpass vanskelig at hun sier "nå gjeiej jeg endelig å i si rrrrrrrrr" c",)

Den blir vel tatt i daglig drift snart, tenker jeg - må bare øve litt mer først!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må nok bare smake på R-en først.. Er nok en spennede bokstav foreløpig. Kanskje den bare blir tatt fra på søndagene til å begynne med...

Gammel vane kan være vond å vende.

Skrevet

De æj baje så mojsomme nåj de ikke klajej å si ÆJ;-))

Hatt besøk av en liten pode til en kollega her i dag også som sleit med den ÆJEN altså:-)

Skrevet

Her blir R til D i litt sånn forkjøla-stil:

Se dæd botte da, mamma. Ikke hæd, men dæd!!!

Skrevet

... hmmm... kan den ikke enda jeg....

Skrevet

Lillebror her sa faktisk 'r' klart helt fra han begynte å snakke. En klar og tydelig en som består av mange rrrrrr etter hverandre. Ganske søtt det også :-)

Skrevet

Vanskelig lyd den der R`en!

Eldstemann på 5 kan den ikke, men LilleSnupp på 2 1/2 går hele dagen og sier rrrrrrrr! "Hvorfor" det blir sagt med kraftig r-lyd og hun koser seg:o)

Skrevet

Jeg synes også de små er supersøte når de ikke kan den vanskelige R"en :)

Når minstemann var nyfødt,oppdagen barnelegen på sykehuset at han hadde veldig stramt tungebånd...og det var oftest grunnen til at barn ikke klarer å si R.

Så det var kort prosess....2 holdt han fast, og jeg holdt for ørene mens tårene silte,og vips var det tungebåndet klippet av :(

Men klart det er en fordel å ta det så tidlig,så slipper vi narkose og tull og tøys når han blir eldre :))))

Nabojenta på 4 år,klippet sitt i høst og vips så kom det masse RRRRRRR ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...