Reveenka Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Nesten femåringen har endelig (!) greid å si R; men den er fremdeles såpass vanskelig at hun sier "nå gjeiej jeg endelig å i si rrrrrrrrr" c",) Den blir vel tatt i daglig drift snart, tenker jeg - må bare øve litt mer først!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Må nok bare smake på R-en først.. Er nok en spennede bokstav foreløpig. Kanskje den bare blir tatt fra på søndagene til å begynne med... Gammel vane kan være vond å vende.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 De æj baje så mojsomme nåj de ikke klajej å si ÆJ;-)) Hatt besøk av en liten pode til en kollega her i dag også som sleit med den ÆJEN altså:-)
Karomamma Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Her blir R til D i litt sånn forkjøla-stil: Se dæd botte da, mamma. Ikke hæd, men dæd!!!
♥Snulder Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 ... hmmm... kan den ikke enda jeg....
Maud Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Lillebror her sa faktisk 'r' klart helt fra han begynte å snakke. En klar og tydelig en som består av mange rrrrrr etter hverandre. Ganske søtt det også :-)
Trollmora Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Vanskelig lyd den der R`en! Eldstemann på 5 kan den ikke, men LilleSnupp på 2 1/2 går hele dagen og sier rrrrrrrr! "Hvorfor" det blir sagt med kraftig r-lyd og hun koser seg:o)
Plutseliten :) Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Jeg synes også de små er supersøte når de ikke kan den vanskelige R"en Når minstemann var nyfødt,oppdagen barnelegen på sykehuset at han hadde veldig stramt tungebånd...og det var oftest grunnen til at barn ikke klarer å si R. Så det var kort prosess....2 holdt han fast, og jeg holdt for ørene mens tårene silte,og vips var det tungebåndet klippet av Men klart det er en fordel å ta det så tidlig,så slipper vi narkose og tull og tøys når han blir eldre ))) Nabojenta på 4 år,klippet sitt i høst og vips så kom det masse RRRRRRR
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå