Gå til innhold

Hår,og øynefarge??????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge har vi mørkt hår,var svarte i håret begge to når vi kom t verden.. Jeg har grønn brune øyne,han har brune øyne... Hva slags fage tror dere bebyen min får på håret,og øynene:o)??????????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

brun er vel dominant....tipper bebisen din får brune øyner og mørkt hår jeg...

selv er jeg nesten svart i håre og mørk mørk brune øyner,men lille gutten min har solblondt hår og knall blå øyner etter pappsen sin.

har fått spm mangen ganger om jeg har vert med på og laga han i det heile tatt....han er ikke litt like meg engang.

så i mitt tilfelle var vertfall ikke det med brunt/mørkt dominant tilfelle...

Skrevet

jeg er mørk med grønne øyne, og mannen er mørk med brune øyne.

Tulla vår på 2,5 år, er mørk med enda mørkere øyne enn mannen min. Men ellers så ser hun ut som en liten kopi av ham ;-)

Skrevet

Jeg håper datteren vår får mitt lyse hår og brune øyne. Selvom det er ganske uvanlig og ha såå lyst hår og såå mørke øyne, og pappan sine krøller:)

Skrevet

hehe....

e ei sånn tulla svigersann ønska sæ.. mine øya å sambo sitt hår....

Skrevet

jeg har brune øyne, pappan har grønne... og jenta vår på 5 har knall blå øyne! Jeg trodde regelen var at brunt dominerer blått, men ikke i vårt tilfelle. Hårfargen er lys blond, sånn som både jeg og pappan hadde på den alderen.

Skrevet

Brunt er dominant, så mest sannsynlig får ungen brune øyne. Men hvis dere begge har en forelder med blå/grønne øyne, kan ungen få dette likevel.

De får brunt hår...

Jeg slipper heldigvis å lure på slikt, for kjæresten min er afrikansk så jeg får en lysebrun unge med brune øyne og masse svarte krøller :-D

De er sååå søte :-)

Skrevet

brun er IKKE dominant..

man kan få barn med blå øyne om begge foreldrene har brune..

Skrevet

Hvis begge foreldrene dine har blå øyne, kan du bare få blå øyne. Mulig du kan få andre farger, men du kan ikke få brune.

Når det gjelder om begge foreldrene har brune øyner kommer det ann på genene, og hvor mange dominante gen dem har. Du kan derfor få et barn med blå øyne, men det er større sjans for at de blir brune\grønne.

Men brun er dominant i den forstand.

Skrevet

hei

samober har mørkt brunt hår å blå øyne. jeg rødt hår å grønn/blåe øyne

noen som vet hva som kan dominerer her??

Skrevet

Brun er dominant jo... det vet alle som har hatt biologi på gymnaset.

For at et barn skal få blå øyne må begge foreldrene ha blå-øyd gen, og ungen må arve et blå-øyd gen fra begge to.. Hvis ungen får et blå-øyd og et brun-øyd eller to brun-øyde gen, vil ungen få brune øyne.

Man kan få barn med blå øyne selv om foreldrene er brunøyde fordi begge foreldrene kan være bærere av blå-øyd genet, hvis ungen tilfeldigvis arver dette blå-øyd genet fra begge foreldrene, vil ungen bli blåøyd.

Dva at hvis mamma og pappa er brunøyde begge to, og begge har en forelder med blå øyne (dvs en besteforelder på hver side er blå-øyd) er det 25% sjanse for at barnet blir blå-øyd. Det er 75% sjanse for at barnet blir brun-øyd.

Hmmm, litt dårlig forklart desverre. Ikke så greit å forklare dette over internett til folk som aldri har vært borti det før. Det er litt komplisert...

Men HI:

Hvilke farger har besteforeldrene til ungen på øynene?

Skrevet

Her er vi to mørkhåra. Jeg er typisk gylden i pigmentet og har grå øyne. Mannen min har brune øyne.

Lillegutt kom til verden med sort hår og allerede mørke øyne. Nå er han barneblond med mørkere brune øyne enn pappan sin.

Jeg regner med å få bare brunøyde. Det er jo dominant.

Skrevet

hehe er ikke godt å vite dette da...men skal jeg gjette vil jeg tippe barnet får brune øyne:)

Likevel kan man aldri vite, i vårt tilfelle har min kjære veldig mørkbrunt hår og øyne. Jeg er helt lysblond med grønne øyne. Trodde prinsen ville komme ut med pappa`ns farver, men neida gullet har helt klare grønne øyne og rødt hår :)

Skrevet

jeg er blond med blå øyne

sambo er mørk brun med mørkebrune øyne

vi har to unger (og en på vei :)) den eldste har brunt hår og brune øyne mens den yngste er knall blond med krøller og mørke,mørke brune øyne. er spent på kombinasjonen på lille knøttet i magen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...