Gjest Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Noen som har en grei forklaring/definisjon på dette?
Twintipp og himmelblå Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 I hvilken sammenheng er du mener da? Hva står det til? Et byråkratisk fordelingssystem vil jeg vel tro er et forvaltningsorgan (f.eks sosialkontoret) sine ulike underlagte "arbeidsmetoder". Kan du si noe mer om hva det er satt i forhold til da? Litt enklere da..
Gjest Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 ”Funksjonshemmede må akseptere at velferdsstatens nødvendige bruk av byråkratisk fordelingssystem kan virke irriterende på brukeren…” I forhold til denne setningen... Og det stemmer nok som du sier men finnes det en definisjon på dette et sted?
Twintipp og himmelblå Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 Åhh, ok. Nei, hvis det finnes noen definisjon på dette må det evt. stå i lærebøkene, men er vel ikke så sikker på at det finnes en definisjon, snarere en forklaring. For en nonsense setning da.. Utrolig tungvindt!!! Hva mener de vil virke irriterende på brukerne da? At byråkratiet er underlagt lover, og at det skal være likhet for loven, og dermed ikke utøves skjønn?? Vet ikke helt om jeg forstod det der jeg, he he..
___ Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 Du kan lese litt her: http://no.wikipedia.org/wiki/Byr%C3%A5krati
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå