Gå til innhold

hvordan ser deres dag ut, dere som har baby på 4 mnd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leah er ikke 4 mnd enda men kan jo fortelle hvordan dagen vårs ser ut:) Hun blir 4 mnd 6.desember..

Vi står opp 08.30 og da steller jeg henne og gir pupp. Så ligger hun under babygymmen mens jeg spiser frokost og dibber litt;)

Mellom 09.30 og 10.00 er hun klar for en liten lur..legger henne i vogna på verandaen.

Hun våkner mellom 11.00 og 12.00..da er det pupp og litt kos:) Så legger jeg henne på magen under babygymmen mens jeg ligger sammen med henne, og så snur jeg henne på rygg når hun blir lei.

Mellom 12.30 og 13.30 er hun klar for nok en lur..

Våkner rundt 15.00, får pupp og kos..så er hun med meg på kjøkkenet i vippesol mens jeg vasker kopper og lager middag

ca 16.30 er det en ny lur på ca 30 minutter

så våkner hun ca 17.00 får pupp å kos, å så er hun enten under babygymmen eller på fanget mitt til rundt 18.00, da er det bad/kveldsstell og så er hun i seng ca 18.30 hvor hun får pupp, jeg synger en sang og gir smokk og så er det natta:) Så er det mat noen ganger i løpet av natten da..

Ikke hver dag som ser sånn ut, vi går jo tur eller drar på besøk eller på kjøpesenter osv innimellom..:)

Skrevet

Står opp kl 7 for å gjøre storebror klar for bhg - lillesøster sovner stort sett rundt rett før syv og sover til ca 9. I det siste har hun derimot våknet halv seks-seks og ikke sovnet igjen før ni...

Trener eller rydder huset etter at storebror og pappaen har dratt i bhg, før jeg tar Milla på badet og steller oss.

Ned å gi pupp - så har hun er dupp mellom ca 11-14 (når hun ikke sovner ni da, da sover hun til ca 11 og er våken mye midt på dagen, før hun sovner rundt 14-15 igjen).

Spiser frokost og dibber litt;o) før jeg går ut på tur (eller som i dag, når været er pyton, setter jeg henne ut på terassen og er inne og koser meg:o)).

De dagene jeg går tur er jeg ute fra ca 11.30-15, drar da som regel innomm butikken en tur også.

Henter storebror i bhg og drar hjem og begynner på middagen.

Så går det slag i slag med spising, amming, skifting av bleier, leking ol før storebror skal på badet ca 7 for å bade og er i seng halv åtte. Deretter badet Milla og vi går inn på soverommet ca kl åtte.

Amming på sengen og prøve å få henne til å sovne - tar vanligvis en time (noen ganger litt mindre).

Så er det rydding av hus ol før jeg endelig kan sitte meg ned:o)

Milla våkner stort sett annenhver time på natten og har i det siste begynt å være våken mellom halv seks-seks til ca syv....slitsomt:o(

Skrevet

Mini er straks 4 mnd. Våkner rundt 8, han får pupp og etter det spiser jeg frokost mens han leker.

Så triller vi en liten tur i 10-tiden og han sover i 1-2 tmer. Etter det er det leking og pupp i 2-3 timer før vi triller tur igjen, gjerne en litt lengre tur. Da sover han i 1,5-2,5 time. Nå har kl. blitt rundt 17, Så kommer pappa'n hjem og han leker mye med mini mens jeg fortsatt står for matingen ;) Så sover han en halv times tid på fanget i løpet av kvelden.

Forhåpentligvis er mini i seng til kl.21.30, men i det siste har det vært mye tull, så kl. har fort blitt 22.30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...