Blitzy Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Snuppa på snart 6 mnd har fått grøt i et par uker nå og har de par siste dagene spist ca en halv porsjon. Dette får hun på ettermiddagen. Men når introduserer jeg måltid nr 2? Må hun være oppe i en porsjon av måltid nr 1 først? Det tror jeg aldri storesøster var, men jeg husker ikke helt ) Jeg syns det virker som om snuppa er klar for mer mat. Og hva har dere gitt som måltid nr 1 og 2? Skulle tro jeg kunne dette som har en fra før, men jammen glemmer man fort! Vet jo at det ikke er noen fasit svar, men tar gjerne imot tips )
Gjest Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Snuppa mi spiser sammen med oss, det samme som oss. Det har hun gjort siden hun var 6 mnd, nå er hun 7 mnd. Hun får smake på det samme som vi spiser. Det er begrenset hvor mye hun får i seg, men hun får hvertfall smake. Da jeg sa det på helsestasjonen kikket de andre mammaene rart på meg, mens helsesøster jublet og sa jeg sikkert ikke fikk en kresen unge ;-) Hun oppfordret de andre til å prøve det samme. Hvis hun er våken spiser hun brødskive med leverpostei når jeg spiser brød til lunsj. Det hender hun sover, så da spiser hun ikke brød den dagen. Hun får middag hver dag. Hun nekter å spise middagen fra glass, så vi moser det samme som vi spiser. Jeg blander ofte inn litt vann for at det ikke skal bli så tørt. Du kan også bruke olje eller saus. Hun var ikke oppe i en hel porsjon med grøt før hun begynte med middag. Vi startet med middag fordi hun alltid er våken når vi spiser middag og fordi hun var veldig interessert i hva vi putta i munnen. Tror ikke du kan gjøre noe feil. Bare gjør det du selv føler er naturlig. Barnet klarer fint å gi uttrykk for om hun er enig med deg eller ikke ;-)
Gjest Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Jeg glemte å si at her er det grøt på kvelden og flaske for resten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå