Gå til innhold

Til dere som prøver å slanke dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere at den beste metoden for å bli kvitt fett er å amme?

Og vet dere at den beste metoden for å bli kvitt miljøgifter i kroppen er å amme?...

Det vil si at miljøgiftene går over fra fettet i mammas kropp til babyen.

Hva med å jobbe motsatt med vekta i ammeperioden, bli glad hvis man ikke går ned i vekt... og ta det igjen etter at man er ferdig med å amme?

Ikke misforstå det er bra å amme, men fettet i melka burde være tilført i form av maten din, ikke tæres på det som er på kroppen... !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe fare her, har 8 kg igjen som neppe forsvinner før jeg er ferdig med amminga. Men det er stor forkjell på å sulte seg og å spise sunt..Hvis man spiser minimalt for å gå ned i vekt mens man ammer, ja da går miljøgiftene over i melka..og det er ikke bra. Men å spise normalt og sunt er bra både for mor å baby:) Jeg skal foresten begynne å spise sunnere 1.januar..som vanlig ;-)

Skrevet

Hvor farlig er dette egentlig? Jeg har gått ned ca 7 kg siden fødselen (etter at jeg kom hjem fra sykehuset, 13 hvis jeg regner med babyen og alt). Er 2 mnd siden nå. Det er fremdeles rundt 7 kg til vekten før graviditet. Jeg har ikke gjort noe for å slanke meg, spiser mye. Er likevel glad for hvert gram som går av..., - bør jeg ikke være det?

Skrevet

Dette syns jeg hørtes svært populærvitenskapelig ut! Vil gjerne se litt seriøs dokumentasjon...

(tenk alle de som blir redde nå!)

Skrevet

Jeg ammer ikke. Kan jeg slanke meg så mye jeg vil da? =)

Skrevet

Har selv 7 kilo igjen. Gikk opp 20. Gutten min er nå tre og en halv måned. Har ikke slanket meg, og unner meg masse godt uten å ta helt av. Blitt veldig glad i sjokolade, og har den uvanen at jeg tar meg gjerne en brødskive eller to med nugatti på natten etter matstellet. Blir litt lei meg selv når jeg gjør det, men men. Tenker ofte på at jeg er utrolig heldig som har en frisk, nydelig gutt. Har tenkt på vekt hele livet og vil ikke ødelegge denne skjønne tiden med det tullet nå. Mannen min elsker meg og har lyst på meg selv om jeg er to størrelser større og fortsatt ikke får på meg buksene mine. Gjør ingenting. Vi er mammaer jo, og denne babyperioden er så kort. Vi fokuserer heller på alt det deilige babyen gir oss:-)

Skrevet

Det er også nevnt at man ikke bør slanke seg under amminga i boka "Mamma for første gang" av Gro Nolyander. Pga dette med miljøgifter. men regner med at det er hardslanking det er snakk om og ikke de kg man naturlig går av som følge av amming og en hektisk hverdag??

Skrevet

Dette står på Mattilsynets sider:

Slanking

Ammende kvinner kan også beskytte barnet mot miljøgifter ved å unngå bevisst slanking. Det er naturlig å gå ned i vekt i ammeperioden, men bevisst slanking bør unngås fordi større mengder miljøgifter da frigjøres fra morens kroppsfett og kan gå over i morsmelken.

Skrevet

Jeg har gått ned 22 kg på 3,5 mnd, uten å ha bevisst slanket meg...

Gikk opp 24, så jeg har enda 2 kg igjen før jeg er der jeg var.

Skrevet

Jeg blir så mesunnelig når jeg leser om dere som går ned masse kilo uten å gjøre noe som helst. Jeg prøver å slanke meg, men det er ved trening, hyppigere måltider og kutte ut snop i ukedagene og holde meg til helgen. Må begrense meg der og. Gikk opp 30 kilo og mye var vann. Gikk fort ned 20 kilo, men har 10 kilo igjen. Vekten stoppet for 2mnd siden og jeg har ikke ville rikket seg. Flere sier at jeg kommer til å gå ned igjen mer snart, at det vil løsne, men det ser ikke slik ut!

Skrevet

Glemte å nevne at det er 3mnd siden jeg fødte i dag faktisk!

Skrevet

Jeg skjønner bare ikke at det er forskjell på bevisst slanking og ubevisst slanking når det kommer til miljøgifter?

Hvis vekttapet er det samme, og skjer like raskt, skiller vel kroppen ut miljøgifter uansett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...