Gå til innhold

Håper på svar, bekymret hønemamma her

mammamia<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag 26.11 var jeg på 3D ultralyd og fikk se verdens nydeligste jentebaby. Terminen ved rutine UL ble satt til 03.03.08, mens-termin er 26.02.08, men nå da spesialisten målte henne, fikk han et hodemål som tilsvart termin 21.03.08!!og i følge min egen termin, var jeg da ikke gravid engang da jeg fikk positiv test. Var også på tidlig UL i MIN uke 7+1 da embryoet tilsvart den alderen, hjertet slo og alt.

Så nå er jeg så redd det er noe som feiler henne :-( Samtidig sa spesialisten at hun nå er 860gr og at eg kan legge til 30gram pr døgn fram mot fødsel. Gjør jeg det hadde hun vært 4220 gram den 21.mars - er jo STOR det!!!!!!så er det noen som kan hjelpe meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker for svar :-) Han målte lårben og mage også, da ble terminen noe tidligere. Men det var dette hodemålet da som virket som om det bekymret han. Så jeg ble jo redd det er noe som feiler henne dersom hodet er mye mindre sammenlignet med de to andre målene han tok.

Nå skal det jo sies at jeg har fire fra før, og ingen av dem har vært særlig store, største var jenta jeg gikk 12 dager over tida med . hun var 3680gr.

• 3 uker senere...
Skrevet

Ei lita oppdatering fra meg, men ikke noe klokere. Idag var jeg på ultralyd ved sykehuset jeg skal føde på. Og de fant et vekstavvik på -10% på lillejenta i magen, hvor det er hodemålet som avviker mest fra gjennomsnittet.

Kan dette innebære at hun kanskje er hjerneskadd etc? mange tanker som surrer oppi hodet mitt.....

Skrevet

Takk for det. De ville ha meg tilbake om tre uker for å holde et lite øye med henne, så det er jo godt å vite at de følger en opp.

Skrevet

Hei tonemor..

Var på ul sjølv no var då 30+1, målte då hodet og overkroppen, kom fram til at ho vog ca 1900 gr, og hodet låg nett under kurven. Så ho var litt stor, fant og ut at morkaka var stor. skal tilbake på ny ul i januar. Mi jente ligger ca 10 % over.

Har fra før 2 barn, gutt født 3 dager før termin og vog 3170 gr, og jente født 10 dager før termin og vog 3465 gr.. Vist eg går til terminen denne gangen blir ca vekt 4000 gr. Har i tillegg lavtliggende morkake, så ho får ikkje heilt plass å komme ned i bekkenet.. Alt me må gå rundt å anke på, kjenner eg liker ikkje heilt at hodet er forlite og kroppen for stor.. Du må ha lykke til på ny ul då....

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har selv opplevd detsamme som deg.Sykehuset målte hodene på fosterne,og sa at dem var små i forhold til tidl termin.Jeg vet selv når jeg hadde eggløsning og ble beruktet,for jeg målte tempen og sjekket sekretet i sjæden den tida jeg ble gravid,så etter min beregning er jeg nå 15 uker i sv.skapet,men etter hodemålet på ungene er jeg 14 uker.Har lest i ei bok at da det er tvillinger erdet vanlig at dem hver for seg er mindre i vekst,men at de tilsammen er større enn et foster.Tror vi kan ta detmed ro.Legene er altfor opptatt av målene på fosterne,men ikke alle utvikler seg likt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Kunne ikke la være å svare på dette innlegget..

Jeg kjente at jeg ble skikkelig irritert.

Jeg gikk selv til ekstra oppfølging pga lite barn.

de målte han helt ned i et vekst-avvik på 24% og det er rimelig mye,

ovrlegen klarte til og med å måle han mindre den ene uken enn uken før, men på den siste ul før fødselen så brukte han plutselig et annet skjema, og fikk da en mer normal størrelse.

Jeg er fortsatt irritert pga dette, da gutten vår veide 3225 og var 51cm, rundt hodet var han 34 noe som også er normalt.

Jeg hadde da gått et halvt svangerskap i bekymring uten grunn.

Jeg er nå gravid på nytt og bekymrer meg igjen, da jeg allerede nå er under ekstra oppfølging, har termin 4juni

hilsen karoline

• 4 uker senere...
Skrevet

12 dager igjen så er lillepia ute av magen, og da skal jeg komme med vitale mål så snart jeg kommer meg på nett igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...