Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Kjæresten min har tatt ut permisjontidskonto 2 dager i uken for å ta vare på jenta vår på 4 mnd. Første dag i dag.......hva skal han finne på? Jeg har jo hatt dagene full med barseltreff, babykino, trilleturer etc...... , men er det noen som har tips på hva han kan finne på i første omgang? Jeg forslo at han tok med seg pumpemelk, går en tur og la henne sove. Så kan han evt peile seg inn på museum?? Tenkte Munch-museet f.eks, der er det kafe og han kan få gitt henne mat. Så kan han få sett utstillingene mens hun ligger i vognen, evt at han bærer henne i BabyBjørn (har vi ikke kjøpt enda) og lar henne få se..... Tror han er litt red for at hun skal begynne å gråte og han mister kontrollen, hehe...Hm, trenger innput jeg...Hva gjør mennene deres når de har pappapermisjon? Finnes det noen pappagruper f.eks?
futte (tm) Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Er det ikke kos å bare være hjemme å dulle med baby? Og en liten trilletur i nabolaget slik at hun får sove. Trenger man gjøre så mye da?
Sylteflesk Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Jenta mi har fylt ett år nylig, så det blir jo litt annerledes. Han tar henne med på åpen barnehage, og der koser de seg med de andre barna, men det er jo ikke så aktuelt for så små, kanskje. Ellers er de mye hjemme da, og leker sammen der. Av og til på besøk hos farmor og farfar, men som regel er det bare den daglige trilleturen til butikken og daglig drift av hus og barn det blir til. Nå har han vært syk i over en uke da, og har ikke hatt så mye overskudd til å finne på masse. Babykino er jo utmerket for pappaer også, og passer nok best for små babyer. De fleste har vel pappaperm etter at mammapermen er over, og dessverre er det slik at de fleste også bare tar de 6 ukene som er minimum. Et tips er boken "Trilleturer i Oslo" som nettopp har kommet ut, super bok med masse gode turtips inkludert hvilke kafeer på ruta som egner seg for barnevogner og babyer.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 JO selfølgelig;-) Var sikkert innmari lett å få inntrykk at vi er slike rastløse personer som MÅ aktiveres hele tiden....Nei, masse hjemmedull blir det også!! Men jeg tenkte i lengden.....det er godt å få litt program av og til også, for både far og baby. Iallefall følte jeg det slik da jeg hadde henne hver dag. Men nå er jo han i jobb de andre dagene, så kan jo hende han bare synes et er deilig å være hjemme.... Men veldig interessert i å vite mulighetene!
Sylteflesk Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 Enig - tror absolutt babyene har godt av ro og fred hjemme innimellom, det er fort gjort å bli overstimulert hvis man skal ut på noe absolutt hver eneste dag.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 Oj, den boka skal jeg sjekke ut! Genialt av den som har skrevet den......byen vrimler jo av trillefolk, hehe. Og for min egen del, er passe lei av å gå opp langs elven til Nydalen!!
futte (tm) Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 Som sagt over, babybio passer jo fint for pappaer og. Mange kirker bruker å ha formiddagstreff for småbarnsforeldre. Er jo mest mødre der, men en og annen far og. Eller kan kanskje pappa og baby begynne på babysvømming?
___ Skrevet 28. november 2007 #8 Skrevet 28. november 2007 Han gjorde vel mye det samme som meg, tok seg av jentene, husarbeid, litt opppussing når jentene sov ol. La ham finne ut hvordan han vil bruke dagene selv. Hvis han jobber 3 dager i uka har han sikkert ikke samme behov for å komme seg ut som du hadde da du var hjemme 100%. La ham i hvertfal få noen dager alene hjemme med henne før du begynner å forvente at han skal "gjøre" så veldig mye. De trenger litt tid til å bli vant til hverandres rytme ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå