Gå til innhold

Jeg vil slutte med post!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Posten, som den er i dag, er utkonkurrert av teknologiske hjelpemidler, og representerer bare en masse overflødig ekstraavfall. Hvorfor er jeg nødt til å gi beskjed om at jeg ikke ønsker papiravfall i postkassen? Burde det ikke være en selvfølge at jeg ikke vil ha det inntil jeg sier noe annet?

E-postadresser må ikke spames, men har du en postkasse, er det fritt frem. Har jeg lov til å si nei takk til post i det store og hele? Bare skru ned postkassen. Den har jo ingen funksjon utover å irritere eieren sin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du sier noe.

problemer er at vi enda får de fleste regninger per post og selv om disse ikke er så koslige er det jo penger vi allerede har brukt i form av helsetjenester eller bruk av tlf. mobil ol. og intil det er blitt slik at dette også kommer elektronisk. så kan vi nokk ikke skru ned postkasssen å late som vi ikke får post.

desuten om slikt skal komme elektronisk å det bli et slaks offentlig system som registrerer Email til eier slik at også gamle venner andre kan skrive deg et såkalt brev. og det offentlige kan finne deg med tanke på at du ikke skal kunne påstå at du ikke har motat nevnte regning altså et slaks register.

men dette kommer kansje i fremtiden. når det gjelder spam vel selv om vi ikke vil ha den så finer den til stadighet veien til min mail. jeg får stadigvekk mail fra hotte damer som har lyst på eventyr og tilbud om å forstørre min penis. festlige saker egentlig siden slikt burde havne hos min mann og ikke meg, jeg har ingen penis og kan da ikke forstørre den har heller ikke behov for å skaffe meg den kropsdelen.

min man har da selvfølgelig fått tilbud om bryst opperasjoner, noe jeg ikke ville satt pris på om han fikk.

Skrevet

Man får jo regninger som e-post også. Jeg kan ikke tro noe annet enn at det er det enkleste for dem som skal sende dem også. Argumentet er heller at det ikke er alle som har internettilgang. Men hvis jeg skrur ned postkassen, er det jo ikke alle som har postkasse heller :-)

Skrevet

u kan jo sette på merke på postkassen om at du ikke vil ha uadressert post. Da får du ikke reklame av noe slag. Kun det som sendes til deg med navn på.

Og du må ikke ha postkasse, men da må du ha et annet sted du kan hente ut posten din.

Skrevet

Jeg vil ikke betale noen for at de ikke skal sende meg spam i papirformat. Jeg mener det bør være en selvfølge i utgangspunktet.

Skrevet

Koster da ikke penger å IKKE få uadressert post..

Skrevet

Jeg må ta meg tid og penger til å kjøpe et klistremerke hvor det står at jeg ikke vil ha spam. Det burde være omvendt. De som vil ha det kan gi beskjed om det.

Skrevet

Litt tid..ja, men ikke penger, med mindre du regner telleskrittene som kostnader fro å få tak i det merket da.

Neste gang du er på postkontoret, der er du sikkert minst 1 gang pr mnd, så be om merket.

Skrevet

Det klistremerket er gratis, du får det på Posten. Fyller ut et skjema hvor du sier at du ikke ønsker det, også får du et sånt klistremerke.

Det som derimot koster penger er jo å bli kvitt det etter du har mottatt det, men papir-søppelkasse må du vet ha uansett?

Skrevet

Var en kommune som innførte det nå, merker for de som ville ha reklame. Du får flytte dit.

Selv vil jeg ha denne reklamen (noe av den) for å følge med tilbudene på mat osv. Med en familie på 5 er det penger å tjene på å være hamster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...