Bare jeg er meg :o) Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Saken er at vi har søkt om bhg plass for noen mnd siden.Søkt rekruteringsplass....er visst større "sjanse" for meg da.Fikk plass,men takket nei siden bhg ligger så langt unna at det hadde bare blitt "mas". Da jeg snakket med bhg sjef sa han at det er muligheter..... Jeg venter og venter.....like skuffa hver dag jeg titter i postkassa. Hehe....vet det er å tro på nissen,men tror liksom litt alikvel jeg. Bør jeg ringe å "mase" eller er det teit? Teit spørsmål....i know;o)
Gjest mphs Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Det er Barnehageservice i kommunen som deler ut plassene. Men står det ikke på din side hvilken plass du ligger på?
meg & to små vampyrer Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Du fikk en plass, men takket nei? Da kan det hende det tar tid før du får noe nytt tilbud. Vi tok imot plass 30 min å gå unna der vi bor fordi det var eneste mulighet. Må man, så må man. Har du ringt kommunen din og hørt?
Gjest mphs Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Kan kanskje si at vi ventet 10 mnd på plassen vi fikk, og det var første tilbud.
Gjest Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 I kommunen vi bor i er det ikke nummerert venteliste... Jeg skjønner ikke systemet i det hele tatt, virker som det er helt tilfeldig om man får plass. Har dessuten hørt om folk som "kjenner noen" og dermed får plass lettere. Jeg har ringt kommunen et par ganger for å høre hvordan det ligger an (siden de stadig skriver i avisene at de jobber mot full dekning), men det hjelper ingen ting, da de hele tiden sier at det ikke er nok plasser, og mange som venter. Men jeg har i hvertfall ikke fått intrykk av at de blir sure av at man ringer og spør, så du kan jo bare prøve! Vi fikk til slutt tilbud om en plass, som ligger så langt unna at det ikke er mulig å gå. Jeg synes det er litt dumt, men vi tør ikke ta sjansen på å si nei til denne, det virker ikke særlig sannsynlig at det kommer til å dukke opp plass der vi helst ønsker.
hvemerjeg? Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 Oj, du sa nei! Vet du om du da fortsatt ligger inne med søknad om barnehageplass?? Noen steder fungerer det sånn at dersom du takker nei til en plass, så er du helt ute av systemet og må søke på nytt. Du må svare ja-takk til plass, men at man søker overflytting til annen barnehage. Men det er kanskje forskjellig fra sted til sted. Til informasjon kjører vi bil i ca 12 min til barnehagen guttene våre går i. Men barnehagen er så bra at vi hadde ikke byttet dersom vi hadde fått plass innen 1 min gange.
meg & to små vampyrer Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 Du eller HI? Må ikke vi alle vente såpass lenge da? Det er jo helt vanlig. Men jeg tenker at trenger man virkelig bhgplass, så tar man det man får o gjør det beste ut av det i en periode og søker overflytting seinere.
Gjest mphs Skrevet 28. november 2007 #8 Skrevet 28. november 2007 Var det meg du spurte. Vi ventet 10 mnd og jeg vet det er helt vanlig. Jeg så bare i Hi`s innlegg at de bare hadde søkt for noen mnd siden og allerede hadde fått ett tilbud og takket nei. Må da nesten regne med å vente en god stund på ett nytt tilbud vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå