Gå til innhold

Får jeg teste er teori jeg har her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjelder ikke vår generasjon, da jeg tror den tid er forbi, men forrige generasjon. Altså våre foreldre!!

Har dere merket forskjell på familier som bare har sønner, og på de som har en datter eller to??

Jeg synes jeg har merket så stor forskjell!!! De rene sønnefamiliene jeg har kjent, så er de ekstremt dårlige på å snakke om ting, både følelser, kropslige ting osv. Svigerfaren min holdt på å dette av stolen første gang jeg nevnte at jeg hadde så sterke menssmerter!!! Hehe!!

Og svigermor virker som hun syns det er veldig godt å ha noen å snakke med, og hun har faktisk fortalt litt om overgangsalderen, selv om hun i begynnelsen aldri nevnte noe med ett ord. Nå har jeg fått vite at hun har plager så og si daglig, og min svigerinne har samme oppfattning.

Men, de som har en jente eller flere i familien, føler jeg er mye mer åpne, og snakker mer om ting og tang.

Bare jeg som har opplevd dette?? Jeg tror ikke det vil fortsette slik, sånn som samfunnet har utviklet seg på 30 år, men jeg føler jo det er slik enda for de på min alder, at guttemammaene er mer lukket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig du er inne på noe..men tror det er indivuduelt også..kan være flere jenter men visse ting skal uansett ikke snakkes om....mulig det er forskjell på by og land..i hvertfall før i tida.

Nå er vi vel åpne jevnt over tror jeg..både kvinner og menn..i forhold til før.

Skrevet

Er ikke enig nødvendigvis.

Tror den generasjonen er generelt dårlig på å snakke om intime ting, mensen o.l

Vi er 3 søstre og mor snakket ikke om mensen med oss. Men hun gjør det nå fordi jeg tar det opp selv. Ser at hun kan bli litt flau av og til. Spesielt da jeg fortalte om å sette inn spiral;-)

Har flere venniner som hadde det akkurat likt. Tror det er fåtallet av mine venniner som ikke har hatt det sånn.

Skrevet

Vel, vet ikke om jeg tror det er noe i denne hypotesen altså...

Det kommer vel an på mennesketyper, og kjønn på barna er jo tilfeldig.

Min mor har to jenter, og er den dårligste på denne jord til å snakke om ting. Min far derimot (med de samme to jentene) er kjempeflink til å snakke, dog ikke om seg selv.

Er vel derfor de er skilt;)

Jeg er veldig flink til å snakke om personlige ting, og har så langt bare en sønn, selv om en rosa baby forhåpentligvis kommer med tiden;)

Har vel lært av min mors feil. Man må ta imot hjelp når man trenger det, og man må ikke være "sterk" hele tiden.

Skrevet

Hvor gammel er du da? Jeg er 21, hatt en veldig åpen mor på det feltet. Vært sammen med tre gutter som har vært rene guttefamilier, og de var like alle sammen. Hatt flere kompiser også, kun en guttefamilie jeg syns har vært åpen, men der var den ene gutten veldig åpen også da.

jeg bor veldig i bygd, bare så det er sagt! Hehe...

Skrevet

har opplevd det mer omvendte jeg da =)

Samboeren min har bare brødre, og i den familien snakker man om alt!

tror ikke det er en ting de foreldrene ikke vet om sine sønner.

følsomme er de og.

Men med resten av slekta derifra, hvor det er også mest gutter, er alt veldig formelt om du skjønner.. man sitter pent, spiser pent og kler seg pent i besøker. osv (og man snakker ikke om problemene sine)

Jeg kommer vel egentlig fra en helt normal familie, men var veldig rebelsk i tenårene, så jeg har ikke et åpent forhold med foreldrene mine, men jeg er alikevel en veldig åpen person...

Tror egentlig åpenhet kommer an på sammensetningen av den sosiale gruppen, om det er familie, venneflokk e.l

Skrevet

Jeg er 27 år og har bodd på bygda helt til nylig.

Svigermor har 2 gutter og en datter, hun er veldig åpen igjen...

Skrevet

Omvendt her. Svigermor har 3 sønner, og er veldig åpen om ting. ihvertfall til meg...hun har vokst opp i byen. svigerfar derimot...vokst opp på en øy med 100 innbyggere, vært fisker fra han kunne stå og gå og viser ikke følelser eller snakker om intime ting.

Mamma har 2 jenter(jeg er den ene=)) og 1 gutt. Hun er veldig lite åpen og man snakker ikke om følelser, mensen og sex der. Tror ikke jeg fortalte det til mamma da jeg fikk mensen engang.

Pappa derimot, som har meg og min bror, er veldig åpen. han er litt sånn halvhippie av seg da, veldig opptatt av følelser og respekt og krig og fred og sånn=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...