Lillesnuppis Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Her står vi opp og går i stua og ser på tv ( tv.n står på hele tiden til vi skal dra.) Knasker litt pepperkaker og clementiner mens vi ser tv. Spiser sen frokost, ordner det som ikke var klart i går. Pysjen går vi å surrer i helt til det er på tide å komme seg i dusjen og få på seg fin stasen. Sminke og ordner hår... pakker i bilen og reiser til foreldrene mineog blir til 1 juledag. Noen ganger 2 juledag...
Gjest Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Her er det pakkeseremoni for "barna" når vi står opp. Tradisjon at barna får åpne en pakke fra tanter og onkler eller slikt tidlig på dagen så de har noe å sysselsette seg med utover dagen. Tegnefilm på tv hører med da. Fra kl 10 til kl 14 er det åpent hus for alle med julegrøt. (også dibbere som befinner seg i området om de føler for en liten mandel i grøten:p) Ca 1430 besøker vi graven til min mor. Etter det er det matlaging og ordning og styring, inkl dusjing, finstas osv. Mellom 16 og 17 setter vi oss til bords og koser oss med fantastisk mat. Når det er ferdig tar vi med dessert i stua, om vi orker. Så er det pakker og fjas. Mer mat/dessert etc etterpå, og sofakos utover kvelden før vi legger oss tidlig, siden det er julefrokost hos svigersøs dagen etter.
petite fleur Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 I år blir første jula jeg og min kjære feirer sammen, tidligere har vi dratt hver for oss på julaften. I år vil jo alle feire sammen med nurket, så det blir dobbelt opp for oss i år! Vi blir hjemme og koser oss fram til ca kl 15, da drar vi til mine foreldre og spiser julemiddag og pakker opp pakker. Utpå kvelden kjører vi til svigers og spiser atter en julemiddag og pakker opp flere pakker!;-) Kommer til å bli litt mett den dagen ja.....
Lillesnuppis Skrevet 27. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2007 Ja når det kommer ett nytt familiemedlem så vil alle feire jula med den :-) Da jeg venta baby så ble vi bedt bort i sept til min tante og onkel for å feire juleaften hehehe. Ja dere kommer til å bli ganske så mette vil jeg tro, men blir mye stress å da. Først ett sted å så ett annet sted senere. Men kommer nok til å bli koselig uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå