Gå til innhold

ang morsmelkerstatning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

når en skal gi dette til barnet skal en først koke opp vann, blande det med pulveret og så kjøle det ned til 37 grader.eller skal en blande det med kaldt vann for så å ha flasken ned i varmt vann til det blir 37 grader?

kansje et dumt spm men jeg bare lurer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen spm er dumme:-) jeg har hatt to flaskebarn. Og jeg lagde neste dags rasjon kvelden før,ell på morgenen. Koker vann, fyller i rene flasker. Avkjøler litt . Fyller så i riktig mengde pulver,rister godt sammen. Setter alle flaskene i kjøleskap. Så varmer jeg opp ei flaske til hvert måltid:-) som oftes i mikro'n. Husk å rist den godt etter oppvarming så melk'a blir jevnt varm. Skyll brukte flasker i kaldt vann umiddelbart etter bruk.

Gjest venter_på_jenta_mi!
Skrevet

Har lest at man ikke skal blande sammen å la stå før bruk pga bakterier.. Men hadde vært grådig greit da.

Skrevet

Jeg kokte opp vann og blandet med kaldt vann til temperaturen ble ca 37 grader. Deretter tok jeg i pulveret. Mener det var fremgangsmåten som stod bakpå pakningen.

Skrevet

Jo,så lenge man avkjøler i kjøleskap så går det an å blande me pulver. Men,ikke la det stå fremme i romtemperatur nei. Mine to er fødd opp slik og aldri vært syk pga det. Så dette går bra ja. Jeg spurte å helsesøster om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...