Expat Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Hvor mye vann har du fått stappa i deg i dag?
Northernlights Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 hehe, jeg VISSTE at det var det du skulle spørre om, før jeg åpnet tråden! Svaret er; Mer enn jeg vanligvis drikker. Men ikke to liter....MÅ det være to liter? Vet du hvor dårlig blærekapasitet jeg har,eller?hehe
Expat Skrevet 27. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2007 Jupp det må være to liter. Det er enklest om du får i deg mesteparten før lunsj, forresten, så tisser du ikke hele natta. Forøvrig, det var en tysk studie nylig som viste at man forbrenner 50 kcal ved å drikke en halvliter kaldt vann. All annen drikke funker ikke.
Northernlights Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 For mange år siden tok jeg noe som skulle rense kroppen for all slags grums og slaggstoffer. Det var kalt sitronkuren. Hørt om det? Man drakk kun vann blandet med 6 sitroner som var knust i foodprosessoren per dag, iblandet ei ts cayennepepper og det var alt man skulle gjøre i ei uke. Ikke noe annen mat av noe slag. Er det noe i sånt?
Expat Skrevet 28. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2007 Frøken dings, nå må du høre her Du vil heller ta en "bare drikke 6 sitroner i vann med cayennepepper hver dag" enn å drikke to liter vann hver dag???? There's no free lunch... Ja, om du må på red carpet om en uke, og har pigga ut og drukket masse øl siste mnd, så jada. Du får stramma opp og ser helt fin ut på bildene i People. Neste uken kommer du da i National Enqurerer der de spør: "Er northern på drugs igjen?"... Der man ser helt Kirsty Alley på det verste ut på bildene. Og alt du har gjort annerledes den uka er å spise som en person igjen. Nei, hva med å ta det litt etterhvert! No quick fix. Hvor mye trenger du å ta av da? Sånn etter en BMI på 23?
Northernlights Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 hahahaha, du får sagt det,du! Jeg er jo ikke på slankern. Bare på "fåmereenergi"! Selv om det godt kan gå vekk litt her og der... Uff, glad jeg ikke er kjendis. Jeg veier akkurat nå 15 lb mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid...men jeg la på meg 50 lb (!) under graviditeten, så det er jo ikke det verste å ha 15 lb igjen? Nå hadde jeg mye væske i kroppen pga sv.forg. men likevel... Prodly, I have to tell you; drukket tre digre glass bare mens jeg har sittet her. Så den tolitern klarer jeg få ned på en dag. Hatt kylling og grønnsaker i dag, til middag. Problemet mitt er vel at jeg elsker middag...og tar gjerne seconds..digre! =o)
Expat Skrevet 28. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2007 Flink pike. Det er lov å elske middag. Så lenge hver tallerken er 1/2 grønnsaker, 1/4 starch og 1/4 protein. Og vil du ha mer, så må du ta minst dobbelt så mye grønnsaker som kjøtt. Brokkoli kan du spise til håret ditt blir grønt, forresten, en superfood! Du kan forresten gjerne kutte starchen til middag, da blir du midre daff på kvelden, bytte med grønnsak. Eller en tomat? Forsøkte du frokosten jeg anbefalte? Spesial oatmeal?
Northernlights Skrevet 28. november 2007 #8 Skrevet 28. november 2007 Special K? Fikk ikke med meg den...jeg elsker oatmeal,da =o) Går mye i brokkoli også. Det er favoritt sammen med blomkål. Bare ikke fortell meg at jeg må kutte ned på popkornet mitt! =oD
Expat Skrevet 28. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. november 2007 Husk forresten, kutter du 250kcal fra maten din og beveger deg 250kcal verdt hver dag, så går du ned et lb i uka... og langsom nedgang er det som varer!!! Det er ikke mye! 1 cup med macaroni, uten noe som helst anna på, eller en cup ris. Bytter du 1cup vanlig macaroni med 1cup wholegrain macaroni, så sparer du kjapt 50kcal, forresten. http://www.fitnessmagazine.com/fitness/story.jhtml?storyid=/templatedata/fitness/story/data/1134400054919.xml http://www.fitnessmagazine.com/fitness/story.jhtml?storyid=/templatedata/fitness/story/data/1179962345402.xml Og Bytter du hvit ris med fullkornsris (som forøvrig smaker mye bedre!) og alt brød til wholegrain, kutter vanlig sukker og bruker Splenda som sweetener, så føler du deg også veldig mye bedre fort! For da går ikke blodsukkeret til tops og krasher igjen... Om du må ha sjokolade, så kjøp sånn 70% kakao-sjoko, den får du ha i fred for de fleste barn og... Og popcorn er wholegrain! Vet du elsker popcorn...
Expat Skrevet 28. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 28. november 2007 Special K er bare tull. Les labels, så skal du se! Kan like gjerne spise frootloops. Seriøst! Man tager, 1/2 cup oatmeal (Sånn vanlig, billig, quaker eller annet merke), 1cup vann fra vannkokern, 1stor ts med crunchy pb, rører sammen og lar stå litt. Trenger du det mer søtt, så ha i applesauce. Ha gjerne tørkede bær (cranberries er bra!) og roasted seeds, sesam, sunflower, etc. I et amerikansk mjælkeglass har du i halvparten Kalsium fortified OJ og resten vann. Da holder du knallsterkt i minst tre timer, jeg lover!
Northernlights Skrevet 28. november 2007 #11 Skrevet 28. november 2007 Den der må jeg prøve! =o) Høres godt ut. Takk for gode råd. ...Jeg må forresten tisse....hehe
Expat Skrevet 28. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 28. november 2007 Frootloops: 1 cup: 118kcal, 1g fat, 1g fiber, 13g sugar, 1g protein Special K red berries: 114kcal, 0g fat, 10g sugar, 4g fiber. Knapt forskjell
Expat Skrevet 28. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 28. november 2007 Og oatmealen min... 240kcal, 5g umettet fett, 9g protein, 1g sukker. Med 100kcal verdt av OJ, så er det et perfekt 350kcal frokostmåltid! (I cereal ellers setter man jo til melk, forresten, det er ikke talt med over) Ser du, vannet virker allerede...
Northernlights Skrevet 28. november 2007 #14 Skrevet 28. november 2007 Liker ingen av delene. Liker ikke at ungene spiser disse fruitloopsene heller. Når jeg handler, kommer jeg hjem med puffet hvete enn det der...eller den med almonds..husker neimen ikke hva det heter, men det er kjempegodt. Huff, nå må du tenke på meg,. Skal ut å kjøre i mørket, og jeg har forferdelig dårlig nattsyn. Tenker jeg tar interstaten... Må hente jenta mi, for de har vært på basketballgame i dag,etter skolen. High school er nesten en halvtime unna..og det er dit jeg må. natta!
mayaya Skrevet 28. november 2007 #15 Skrevet 28. november 2007 Expat; hvordan er de derre Go lean-pakkene egentlig? Smakte noe sånt her en dag og det var jo knallsøtt! Men skulle liksom være sunt? Er det humbug ala spesialK? Forresten, det spesialK reklamerer for er jo mef fiber, og det stemmer jo... hehe
Expat Skrevet 28. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 28. november 2007 Go Lean, det er jo Kashi det. Det er megabra mat. Har tilogmed en i skapet her. Står det Kashi er det bra! Kaia liker faktisk den der veldig godt som snacks på tur, vi har i en ziplockpose og hun tror hun får kjeks... Skavvise: 140kcal, 1g fett (umetta), veldig lav salt (85mg mot 220 i cereals ellers), 10g(!) fiber og 13 g protein. 6g sukker, honning og sukkerør juice som ikke er raffinert, ikke sånn billigsirup, ...
Northernlights Skrevet 29. november 2007 #18 Skrevet 29. november 2007 Betyr det at jeg ikke faar smake Go Lean?.... Trodde du skulle spionere paa hvor mye vann jeg har drukket i dag =o) Blitt en god del,faktisk.
Expat Skrevet 29. november 2007 Forfatter #19 Skrevet 29. november 2007 Joa, Go Lean og alt annet som det står Kashi på er garantert bra digg. OK smaker det også... Noe er veldig "helsekostaktig" og krever tilvenning, men de prøver så godt de kan å gjøre sunn mat god! Northern, du ser etter relativt lite sukker, mye fiber (men ikke alt for mye uten nok vann!) og en god dose protein. Da stabiliserer du blodsukkeret og blir mindre trøtt. Read the labels...
Northernlights Skrevet 29. november 2007 #20 Skrevet 29. november 2007 Saa..beef jerkey er lov? Det maa da ha mye proteiner ;o) Elsker peppered beef jerkey..min store last! Skal se etter Kashi food. Men spiser ikke sandpapir,altsaa! ;o)
mayaya Skrevet 29. november 2007 #21 Skrevet 29. november 2007 Oki, nå har jeg smakt 2 ting fra Kashi da; GoLean frokostblanding (søtt som fy!) og vafler (seriøst feit altså)... Kan da umulig være bra å spise? Hva er søtninga i det da?
Expat Skrevet 29. november 2007 Forfatter #22 Skrevet 29. november 2007 honey baby. Og uhumska sukkerroesaft. Ikke raffinert. Det er enkle labels i USA, bare les og sammenligne!
mayaya Skrevet 29. november 2007 #23 Skrevet 29. november 2007 Men honning er jo ikke noe man skal starte dagen med heller da... :-/
mayaya Skrevet 29. november 2007 #25 Skrevet 29. november 2007 Men fremdeles ikke et godt alternativ... Fullkornsblanding, evt iblandet rosiner om man må han noe søtt, men helt uten, er vel best? OG yoghurt naturell på og noen friske bær.. Mmmmm *vann i munnen*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå