Gå til innhold

Kan dere som liker ull svare meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde inne på 0-1 år, men ingen respons..

Lurer bare på hvordan noen kan mene at ull kan brukes både sommer og vinter? Skal visst virke avkjølende på sommeren, noe jeg ikke helt skjønner.

Blir selv glovarm om jeg går i ull inne. Og i tillegg, om ull er så bra når det er varmt, hvorfor lages ikke sommerklær i ull også?

Bare lurer veldig, har aldri helt skjønt at det er mulig.

Håper noen kan svare! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker ull om vinteren..men pakker d vekk om sommeren..sjønner meg ikke på d der..kan ikke stemme..:-)

Skrevet

Fordi ull absorberer fuktigheten og regulerer varmen:)

Men vi snakker da om tynn tynn ull, ikke sånn tykk ullgenser ull...

Skrevet

Jeg har selv gått i tynne ulltrøyer på sommeren og det er helt riktig at det er svalt. det blir ikke fuktig og klamt om man svetter og det er også så tynt at luft kommer til.

I stekende sol vil jo det meste bli varmt og særlig et mørkt ullplagg.

Gutten min sov på saueskinn i spania og det var kun da han ikke var klam av varme..

Vi bruker jo ofte ull som undertøy og det blir jo litt drøyt om sommeren

Så det er vel en av grunnene til at det ikke er flust av sommerklær i ull!

Skrevet

Det fins jo kortarma bodyer i ull... Jeg bruker det mest om vinteren, men har en kortarma også. Vet at det skal virke avkjølende om sommeren og transportere bort svetten/varmen, men jeg syns snuppa blei kjempesvett i det.

Skrevet

Om sommeren dør sauene....

Nei men er forskjellpå vinterull og sommerull da. Klær altså. Vi brukte og lammefell under gutten i hele sommer. Eneste han ikke ble klam og svett med.

Bruker klart ikke masse ull om sommeren. Merket at kortermet tynn ullbody var mindre vått og klamt enn bomullsbody...Lå med bare bleie og helseteppe på lammefell på de varmeste dagene her.

Skrevet

Gutten min blir kjempe svett på saueskinn hvis det er varmt, og jeg syns at ull begynner å klø hvis jeg blir varm. Derfor bruker vi ull kun når det er kaldt, men da bruker vi det mye også;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...