Gå til innhold

Jeg klør også, oppi hodet... *AU*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klør så innmari oppi hodebunnen... Klør og klør og klør... har småkviser og nupper oppi der også... og håret blir fett når jeg daller for mye oppi der! Kan det være svangerskapskløe eller noe? Får ikke snakket med jordmor før mandag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet altså? Da skal jeg ta en telefon til jordmor likevel... =)

Skrevet

Jeg fikk en gang eksem i hodet av en sjampo som jeg ikke tålte parfymen i. Prøv å vaske håret i babysjampo i noen dager. Eller noe annet uten parfyme.

Du kan også spørre på apoteket.

Fungoral sjampo kan kanskje hjelpe?

Skrevet

Hei!

Jeg er ingen ekspert på svangerskap ting, og kan ikke svare på svangerskapskløe, men kan en del om eksem. Det høres for meg ut som du har en VELDIG irritert hodebunn, vet akkurat hvordan du har det, det er så vondt at du har lyst til å legge deg ned og gråte. Hvis du kan komme på en sjampo, såpe, hårspray, hudkrem e.l. du har brukt som du kan reagere på vil jeg tro det er grunnen. Hvis ikke er det mulig det er en svangerskapsrelatert eksem. Selve eksemen trenger ikke å ha noen med graviditeten å gjøre, men stoffskiftet kan ha forandret seg slik at du nå reagerer på noe som var ok før. Mitt problem er at huden i hodet trenger fuktighet, har aldri hatt kviser der, men har du det kan det tyde på at huden er for fet. Det hjelper å vakse håret i iskaldt vann! ikke bruk såpe av noe slag. Fjerner ikke plagene, men lindrer. Jeg ville snakket med fastlegen og deretter fått henvisning til hudlege, de vet hva de snakker om. Husk å presisere at du er gravid, det er noen kortisonkremer du ikke skal bruke.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...