Min *lille* prins*er stor* Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 kansje et litt uvanlig spørsmål men må bare spørre:) vet du hvordan man lager "corndog" eller noe sånt???? jeg har fått med meg at du kommer fra usa, og har sett det på film, men aldri smakt å det ser sikkelig godt ut!!!
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 27. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 27. november 2007 eller noen andre? har så lyst til å smake....
Northernlights Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Hei! Jeg er ikke fra USA. Men bor her ;o) Corndog er ei hotdog-pølse med "brød" utenpå,og vi kjøper det ferdig i frossen "tilstand", så det er bare å varme dem i mikroen. (kun ene barnet mitt som liker det...) Man lager ei pannekakerørelignende greie for å dyppe dem i. Her er ei oppskrift jeg fant på nettet: Corn Dogs Recipe 1 gallon peanut oil (dette er for å koke dem i!) 1 cup yellow cornmeal 1 cup all-purpose flour 2 teaspoons kosher salt 1 teaspoon baking powder 1/4 teaspoon baking soda 1/2 teaspoon cayenne pepper 2 tablespoons (approximately 1 large) jalapeno pepper, seeded and finely minced 1 (8.5-ounce) can cream-style corn 1/3 cup finely grated onion 1 1/2 cups buttermilk 4 tablespoons cornstarch, for dredging 8 beef hot dogs Special equipment: 8 sets chopsticks, not separated (chopsticks er sånne kineser-pinner) Pour oil into a deep fryer or large heavy pot and heat to 375 degrees F. In a medium mixing bowl, combine the cornmeal, flour, salt, baking powder, baking soda, and cayenne pepper. In a separate bowl, combine the jalapeno, corn, onion, and buttermilk. Add the dry ingredients to the wet ingredients all at once, and stir only enough times to bring the batter together; there should be lumps. Set batter aside and allow to rest for 10 minutes. Scatter the cornstarch into a dry pie pan. Roll each hot dog in the cornstarch and tap well to remove any excess. Transfer enough batter to almost fill a large drinking glass. Refill the glass as needed. Place each hot dog on chopsticks, and quickly dip in and out of the batter. Immediately and carefully place each hot dog into the oil, and cook until coating is golden brown, about 4 to 5 minutes. With tongs, remove to cooling rack, and allow to drain for 3 to 5 minutes.
mayaya Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Ååååå fysj, kan dette være godt da?? *urk*
Northernlights Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Lukk doera godt etter deg.Det trekker her!!
Northernlights Skrevet 29. november 2007 #11 Skrevet 29. november 2007 ÆØÅ!!! :-p I`m back... Fant null virus! puh,,, Sitter i TV stua igjen.- Drikker VANN!
Northernlights Skrevet 29. november 2007 #13 Skrevet 29. november 2007 ...har pepsi og popkorn også ;o) Og TAPS på TV!
mayaya Skrevet 29. november 2007 #14 Skrevet 29. november 2007 Hoho.. Visste det var for godt til å være sant at du satt med bare vann...
Northernlights Skrevet 29. november 2007 #15 Skrevet 29. november 2007 Pina colada på det kalde rommet. Sånn rusbrusgreie. (ikke ofte jeg smaker det,altså...første gangen! ;o) bare 4% alkohol, så ikke vær redd. Her er forresten noen interesanne fakta om corn dogs: CORN DOG Corn dogs are hot dogs dipped in corn batter, deep fried and served on a stick. Corn dogs were supposedly created in 1942 for the Texas State Fair by Neil Fletcher. Corn dogs are an excellent source of calories, fat, cholesterol and salt. Corn Dogs seem to be a school lunch menu staple, in many forms: Corn Dogs All Beef Corn Dogs Vegetarian Corn Dogs Lite Corn Dogs enhanced with Soy Turkey Corn Dogs Turkey Corn Dog Nuggets Chicken Corn Dogs There are all sorts of recipes to be found for corn dogs: Spicy Corn Dogs Texas Corn Dogs (the original) Meatless Corn Dogs Vegetarian Corn Dogs Corn Dog Casseroles, Corn Dog Casseroles from scratch Corn Dog Casseroles using Jiffy Cornbread Mix Corn Dog Casseroles using Vegetarian Hot Dogs Corn Dog Muffins Pillsbury Corn Dog Twists Corn Dogs & Taters Corn Dog Bites Corn Dog Mix Corn Dog Nuggets Mini Corn Dogs Foot Long Corn Dogs Legg spesielt merke til: "Corn dogs are an excellent source of calories, fat, cholesterol and salt" hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå