♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Han har 35,3 i temp.. Han hoster, virker varm, er veldig hås...Utslett på mage, rundt munnen Kan det være noe galt med temp'n hans?...
snartmammapåny Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Var dette analt?? I så fall ville jeg fått tak i en annen måler for å forikre meg om at ikke måleren er feil.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 27. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2007 Ja analt.. Men jeg synes 35,3 i temp høres veldig lite ut! Sønnen min er 21 mnd..
juniorsen Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Om du er bekymret ville jeg ha ringt til legevakta og sankket med dem.....!!
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 27. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2007 Han virker jo varm og temp var lave.. Så det må være noe galt med den da.. ? Hva er normalt temp på barn egentlig?
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 27. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. november 2007 for halv time siden var det 35.3.. måtte måle igjen nå ista og det var 35.8...
lykkeligfru Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 Hei Eg forstår godt at du er bekymra for guten din. Eg ville tatt ein telefon til legevakten viss eg var deg. Så er du på den sikkra sida. Berre beskriv korleis han er, så kan dei avgjera om det er nødvendig med legetilsyn. God bedring til gutten din.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 27. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. november 2007 Prøvde og måle selv jeg under armen og det ble 36.8..(med barne temp)..Så skal jeg da regne med +0.5 eller +1?
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 Er ikke sikkert det er noe galt. Kan være hn bare har lav temp normalt også. Er du usikker ringer du legevekten og spør, bedre å ringe dit enn å gå å bekymre seg. Guttungen her har normal kroppstemp ¨på 35,9 ca-. Han har kun 37 og oppover om han er syk. Så kanskje sønnen din også har naturlig lav temp?
Gjest Skrevet 27. november 2007 #11 Skrevet 27. november 2007 Vet ikke om dette er til noe hjelp, men... Jeg kjenner til en gutt som nesten alltid når han blir syk og får feber, så får han motsatt feber i ett halvt døgn før feberen slår ut. Han kjennes varm ut og ser febersyk ut, men tempen er alltid 35, noe. Så etter ca ett halvt døgn kommer "den riktige" feberen. Opp i 39 og sånn.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 27. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 27. november 2007 Camhella: Hei.. Tusen takk Skal ringe til Legevakt nå.. Kommer med oppdatering her når jeg har fått svar.. Klem
snartmammapåny Skrevet 27. november 2007 #13 Skrevet 27. november 2007 Jeg ville fått fatt i en annen måler. Lånt av en venninde eller ringt legevakten å fått de til å måle. 37grader er normal temp, så han ligger jo en del under dette. Hva bruker han å ligge på? Er ikke normalt å ligge så lavt, men noen gjør det...
Frk. Vable Skrevet 27. november 2007 #14 Skrevet 27. november 2007 Når det gjelder temp. vet jeg ikke hva det kan være. Men er han rød inni munnen og har "bringebær-tunge"? Da kan det være skarlagensfeber. Datteren min hadde nettopp dette og fikk utslett (så ut som røde, små, tette nupper på huden) på mage, bryst og i lysken. Hun fikk littt feber om kvelden og var veldig rød på leppene og inni munnen. Hvitt belegg på tungen med røde hevelser... Bare en tanke..??
☆lillastjerne☆ Skrevet 27. november 2007 #15 Skrevet 27. november 2007 Ring legevakten og spør, så slipper du være nervøs!!! Er sikkert ikke noe farlig, men er jo best å være på den sikre siden!!
Gjest Skrevet 27. november 2007 #16 Skrevet 27. november 2007 Når du målte tempen hans, hadde du noe på målern da? Vet nemli at om en bruker feks vaselin på så kan det danne et lag på tuppen som gjør at den måler feil. Søsto fikk erfare det når hun målte vesla første gang, tempen ble alt for lav, prøvde uten etterpå og da var den normal. Om det ikke er det som er probleme ville jeg ring legevakten. Lykke til og god bedring =)
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 27. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 27. november 2007 Brukte ikke noe på den.. Ikke noe vaselin og sånt.. Tlf hos meg virker ikke, så har jeg bedt mamma å ringe for meg.. Så jeg venter på svar hva legevakt synes.. Jeg kunne ha ringt med mobil ja men jeg er døv så er jeg avhengig av tekst tlf for døve så kunne jeg da ringe..Men den virker ikke..
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 27. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 27. november 2007 Okei, får håpet at han er bedre da..
Blue Lady Skrevet 27. november 2007 #19 Skrevet 27. november 2007 jeg har en normaltemperatur på ca 36.3... men er en frostpinne da,... fryser veldig ofte.. har dårlig blodsirkulasjon også, og lite jern
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 27. november 2007 Forfatter #20 Skrevet 27. november 2007 Hvis de har så lav i temp, så hva betyr det da?
M@mm@ til mine barn Skrevet 27. november 2007 #21 Skrevet 27. november 2007 er dte 149 som ikke tar den eller er det linjen som er nede? Sånn er det hos mamma og og de finner ikke ut av det, for hun hører jo ikke summetonen, og jeg får ikke sjekket det da jeg bor utenbys.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 27. november 2007 Forfatter #22 Skrevet 27. november 2007 Legevakta sa: Barn kan ha store temperatursvingninger, for de har ikke helt utviklet temperatur osv.. De ba meg og sjekke temp på han imorra,
lykkeligfru Skrevet 27. november 2007 #23 Skrevet 27. november 2007 Hei igjen Har slått opp i fagliteratur no (er sjukepleiar) og der står da følgande om mulige årsaker til lav kroppstemperatur (eller hypotermi som det heiter på fagspråket): - Svikt i temperaturreguleringssenteret og infeksjoner. Desse tilstandene kan føre både til unormalt lav og unormalt høy kroppstemperatur. - Hypotyreose: dette er sviktende funksjon av skjoldbruskkjertelen. Symptomer på dette kan vera: tretthet, frossenhet, forstoppelse, heshet, tørr hud og tørt hår m.m. Men veit ikkje om gutten din har så lav temperatur at han kjem i denne katogorien. Lukke til.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 27. november 2007 Forfatter #24 Skrevet 27. november 2007 Jo det er 149.. Men tekst tlf hos meg virker ikke.. Så jeg får ikke ringt.. Dessutten får jeg ALDRI kotaktmed 149 heller.. i det siste.. Er moren din døv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå