Gå til innhold

Skole, jobb og gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg og kjæresten min vurderer å prøve å bli gravid til sen våren - sommeren. Vi har allerde hatt en abort som vi angrer fryktelig på! Og nå føler vi oss mye mer klare til noe sånt.

Nok om det, det jeg lurer på er om hvor vanskelig det er, og hvordan man kan samkjøre skole (2.året vgs), jobb (deltidsjobb) og å være gravid eller ha barn. Kjæresten min går på høyskole og jobber han også.

Jeg lurer på om noen har noen tips ? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være helt ærlig, så hadde jeg nok ventet til MINST jeg var ferdig med videregående før jeg PLANLA å bli gravid. Du er så ung enda, det er så mange ting du skal oppleve. Det er mye lettere for deg å ta videregående nå, og bare bli ferdig med det, enn å ta resten etter at du har fått et barn. Det er bedre å kombinere senere studier med barn istedet, etter min mening.

Skrevet

For meg høres det rimelig vanskelig ut da... Jeg har nettopp født en herlig datter, og det er til tider veldig slitsomt. Om jeg hadde hatt skole og jobb i tillegg, så hadde jeg klikka... Da hadde jeg vært mer dø, enn levende! Hadde jeg vært deg, så hadde jeg venta til jeg var ferdig med skolen.

Skrevet

Jeg synes også du i det minste bør bli ferdig med videregående skole før du planlegger å få barn. Jeg treffer mange i jobbsammenheng som av ulike grunner aldri fullførte videregående skole, og de er ofte fortvilet over at de har ødelagt så mange framtidsmuligheter pga. det. Du tenker at det går greit nå, men framtiden kan bli annerledes enn du planlegger... og det kan bli mye vanskeligere å gjennomføre enn du tror.

Selvfølgelig kan jeg forstå et det ikke er noe greit å angre på en abort heller, men det er ikke for sent selv om dere venter med å bli foreldre i et par år. Om du fullfører videregående skole og begynner på et høyskolestudium kan du få støtte i permisjonstiden fra Lånekassa, noe som mange studenter velger å benytte seg av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...