Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang grøt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen dager siden begynte vi tilvenning med grøt. Kjøpte risgrøt da jeg har fått anbefalt det. Men det ser ut som om han ikke liker denne noe særlig. Blir veldig sint og skriker mye når jeg prøver å gi han. Hva bør jeg prøve istede? Maisgrøt eller havre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste jeg har hørt med starter med maisgrøt;) Prøv det;) Jenta her i huset liker den hvertfall! Lykke til"!

Skrevet

Tar litt tid å vende dem til den nye smaken og konsistensen ikke minst. Vår gutt ville absolutt ikke ha det en god stund! Prøvde maisgrøt, men da fikk vi et helvette for den tålte han ikke. Gutten vår vil ikke ha risgrøt hvis ikke vi har en halv banan oppi. Blander da litt svisker eller malt oppi i tillegg. Da spiser han som en gal. Så det er skikkelig suksess!

Men det er jo så forskjellig fra barn til barn, så det er nesten bare å prøve seg frem.

Skrevet

Mange babyer reagerer med gråt i begynnelsen uansett grøttype pga konsistensen og fordi de er vant til å stille sulten med pupp/ flaske. Sønnen min begynte å hylskrike de første gangene han fikk grøt, og det tok 1 1/2 mnd med saakte øking før han var oppe i et fullt grøtmåltid. Så det er helt normalt og man må være tålmodig.

Sønnen min fikk havregrøt med hvete og ris fra Nestle som første grøt, spiser den enda til frokost. I begynnelsen blandet jeg den ut med mye vann så den var veldig tynn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...