Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Har en toåring som har hatt en skikkelig sykdomsperiode med omgangssyke og et par omganger med influensa og høy feber. Alt dette over en periode på ca to uker. Var frisk et par dager så var det på'n igjen. Har vært hos legen og tatt blodprøver, det viste seg at det var et virus. Alt roet seg på lørdag, heldigvis. Da var vi helt utslitt alle sammen. Men den lille er fortsatt så redusert på den måten at hun ikke orker så mye og hun som alltid har vært i full fart. Orker ikke gå ute, vil bli båret eller kjørt i vogn og hun er blitt veldig mammadalt. Det er helt tydelig at hun har gått ned i vekt, men har nå begynt å spise bra igjen. Det er helt håpløst å ha henne i bhg. Måtte hente henne igjen fordi hun var helt fra seg i dag. Hun er helt knust når jeg går fra henne i bhg, det er værre nå enn i innkjøringen i høst. Hjemme er hun i godt humør selv om farten er betydelig redusert. Til dere med erfaring; Hvor lenge er det vanlig at et lite barn er så redusert, når vil det normalisere seg? Er det normalt? Små barn kommer seg jo vanligvis ganske fort......eller
alvis Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Gutten vår hadde omgangssyke og to feber perioder i løpet av tre uker nå i høst. Han var sliten, trett og grinete i ca 2 uker. Etter det kom han seg. Det tar nok på en liten kropp. God bedring til jenten din. Håper hun snart er seg selv igjen.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Litt utenom tema, men hvordan går det med jobb da dere har vært så lenge hjemme med sykt barn? Jeg har ikke mer enn 10 dager (normalt tror jeg..?) og begynner å slite nå ettersom han har øreproblemer. Jeg vet ikke om disse 10 dagene går fra 01.01 eller fra første sykedag for barnet det året. feks august til august. Legekontoret her er lite behjelpelige og de vet ikke hva jeg skal gjøre i denne situasjonen for de kan ikke sykemelde han/meg på noen måte om han nå blir syk igjen....og det vet jeg han blir. Dette med øret kommer og går og varer 1-2 dager per gang. Barnehagen kan hjelpe meg så langt at jeg kan levere om morgenen og hente etter 12:00 slik at jeg ikke får fravær fra arbeid, men dette er jo på grensen til barnemishandling mener jeg da sønnen min ikke orker annet enn å holde seg til øret å si au au. Legen synes ikke han er ille nok til å få dren, men det renner og lukter og ser skikkelig jævelig ut til tider og jeg ønsker da ikke annet enn å stelle for han hjemme i ro og fred. I tillegg så hender det jo at han har feber også og da skal de jo ha en feberfri dag hjemme visst...dette kunne vi ta lang løpefart i veldig tidlig. Hva gjør dere neste gang barna blir syke? *frustrert mamma til 2åring*
Minnimor ü Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Uff det hørtes ikke greit ut. Jeg vet at man kan søke om flere sykedager hvis barnet er kronisk sykt og det høres det jo ut som ditt barn er. Vet ikke hvordan man søker men du kan jo høre på NAV/trygdekontoret. Lykke til! PS: Hva med pappan til barnet? Han har også krav på 10 dager.
Gjest poda Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Hei, Hvis datteren din er slapp og redusert, selv etter at hun er feberfri og har begynt å spise brukbart igjen, ville jeg nok ha tatt en tur til legen for å sjekke om hun evt. kan ha jernmangel. Håper hun kvikner til snart igjen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå