Truseprinsesse Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Er det veldig veldig vanskelig? Lurer på om jeg skal ta det for å fortsette på studiet jeg går på. Men jeg har ikke så veldig matematisk hjerne. Hvilken erfaring har du fra å ta dette faget?
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 jeg tok det på vgs for 2 år siden. Hvis du bruker litt tid på faget, og får deg en lærer så skal det nok gå veldig bra... Er egentlig bare repitisjon av det man har lært før...
HEMMELIG!!! Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Heia! Jeg tok det ett år etter jeg var ferdig på vgs. Altså..det ER vanskelig, men hvis du jobber en del med det, og løser masse oppgaver så går det greit. Jeg har alltid "likt" matte, men måttte jobbe masse med det likevel. Hvis du går inn for det så kommer du til å klare det. Lykke til!!
Linaria Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Har undervist dette faget i flere år (som privatlærer til enkeltelever og mindre grupper av privatister). Min erfaring er at de fleste opplever 2mx som langt tøffere enn matten fra grunnkurset. Jeg vil absolutt ikke anbefale noen å lese helt på egenhånd. Det kan bli veldig vanskelig. Får man undervisning (går på kurs, eller får hjelp av en man kjenner) kan de fleste klare dette faget. Men det må jobbes for det. Jobb jevnt, og løs mange oppgaver, og ikke minst: løs mange eksamensoppgaver! Oppgavene i læreboken har ofte en litt annen form enn eksamensoppgavene. Det er viktig å få trening i å løse disse også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå