overkill Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Mannen min har ein 8 klasse som gjerne vil ha adventskalender på skulen. Eg foreslo enkelt og greit at kvar elev kjøper ein pakke til 10-20 kr, men dette var visst ikkje moralsk riktig (merkeleg kor skulen har endra seg). Kalendaren skal difor vere "gratis". Nokon med kreative forslag? Dei er 25 elevar.
♥Prinzessin♥ Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Så skolen skal kjøpe inn disse gavene? Hvor mye skal det koste?
overkill Skrevet 27. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2007 Nei, ingen skal betale noko. Det må difor vere noko anna enn materielle ting.
♥Prinzessin♥ Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Hmm.... Ser ikke helt for meg hva som skal henge på kalenderen dersom det ikke er noe materielt. ;-) Hva med 5 minutters tillatelse til å gå amok i klasserommet? Hehehe..... Nei, dette var vanskelig, gitt.
Ikkelektuell Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 Tja, hva med fritime? Nesten valgfri film? "Kaste vått dopapir på rektor"-leken?
overkill Skrevet 27. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2007 No skal det jo vere ein ting kvar dag så fritime er kanskje voldsomt å ha dagleg. Dopapirleiken er vel heller tvilsom for moralen:)
Ikkelektuell Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Åh, har de begynt å lære moral også, nå. Hva om dere har en ny ting hver dag? Da kan dere ta dopapiret på onsdag, og moralpreken på torsdag.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 28. november 2007 #10 Skrevet 28. november 2007 hva meden type aktivitetskalender, blandelitt med ting de skal igjennom også. ballspill, film, tingkan også knyttes til fag. hadde en lærer en gang som likte og aktivisere oss så i historie timene hadde vi ofte slåball ol. hvor det ble lagt in regler om historie spørsmål. det var drit gøy, og jeg husker mye fra de timene. og da blir det greit og bruke litt tid på kalenderen. film kan jo også ha noe med fag å gjøre og man kan jo lage matteleik også for 8 klassinger. detteernaturligvis gratis om men koster kreativitet noe som er sunt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå