Gå til innhold

Heldigec (Eller noen andre Ferber brukere)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør deg jeg siden du har full kontroll på dette med ferber;)

Spm1.

Hvordan gjør du det om barnet roer seg et par min men begynner så på igjen å gråte.

Tar du tiden fra sist du var inne, går du inn på nytt og begynner en ny "runde" eller starter du klokka på nytt uten å gå inn til barnet?

spm2.

Når en "runde" er over og barnet ligger i sengen sin å prater fornøyd. Går du alikevel inn for å fortelle at du er her, eller lar du det ligge å prudle til det sovner, eventuelt begynner å skrike og man tar en ny "runde"?

Håper du eller noen andre kan svare;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Klua

Jeg har ikke "full kontroll" på Ferber, men litt...hihi. Ferber er en oppskrift, men den kan jo justeres i forhold til egne og barnets behov. Lytt litt til din egen magefølelse.

Men jeg ville nok gjort følgende:

Spml 1

Ta tiden fra den begynner å gråte og vent den tiden det tar (men føl deg fram). Selve klokken/tiden er ikke det viktigste men hva du gjør når du er der inne. Om barnet skriker hysterisk så er det ikke sånn at du MÅ vente den tiden du skal. Det aller viktigste er at man ikke tar opp barnet og gir noen form for service. Var det svar på spørsmålet...?

Spml 2

Ikke gå inn hvis barnet pludrer fornøyd. Da vil du antagelig bare forstyrre det. Da er de ofte i ferd med å finne roen....Hvis det begynner å gråte igjen så tar du tiden på nytt.

Skrevet

Takk for svar, litt greit å vite hva andre Ferbermammaer gjør;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...