Gjest Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 er det for dere mistenker noe er galt? for å være helt sikre på kjønnet? eller fordi dere synes det er kjempegøy å se babyen? har selv vært inne til to ultralyder..første gang for at jeg ikke visste hvor langt jeg var på vei og andre gang til den i uke 18 som alle får. hun jm mente vi venter en gutt, men jeg tar ikke mange ul bare for å vite det liksom..hva med dere?
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Forrige svangerskap hadde jeg 9 stk. Flere i begynnelsen pga blødninger og noen etter den ordinære fordi hun lå sånn til at de ikke fikk målt alt de skulle ordentlig. Og en på slutten for å sjekke fostervannsmengde fordi jeg trodde jeg lakk fostervann.
fullrulleihuset Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Jeg skal til min 5. UL i neste uke. Dette pga tett oppfølging fordi jeg fødte nr 1 prematurt. I all hovedsak er det for å måle lengde på livmorhalsen, men får jo samtidig hilst på lillingen i magen.
Jewel m/jente får gutt Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Vi har hatt to stk. Den ordinære i uke 18 og en nå i uke 30. Det var legen som foreslo en ul til i uke 30, siden det var litt dårlig bilde der vi var + at han ikke kunne se kjønn. Så vi fikk se nå i uke 30 at vi venter en liten datter, og at alt er som det skal. Det er betryggende og få en sjekk mellom ordinær ul og fødsel for og se at alt går som det skal.
*1+1=2 små* Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 husker ikke hvor mange jeg har vært på, men har vært pga blødning, ordinær UL, en jeg rett og slett var heldig med fordi en JM på sykehuset trengte trening, og en pga frykt for seteleie...så ingen pga kjønn nei(selv om jeg så klart har spurt de gangene jeg har vært der). Var på noen tidlige UL pga blødning som sagt, var vel 5 stk. hos gynekologen min
mizz25 Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Æ går te en gynekolog å har gjort det med alle mine.. Å han har ultralyd på kontoret sitt,så han gjør det naturlig å ta ultralyd hver gang.. =)
MegOgAlleMine Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 har hatt 5 ultralyder. den aller første var i uke 15 fordi vi ville være sikre på at alt var ok. så var vi på ordinær etter det. de tre siste pga blødninger o.l. så av 5 ultralyder er kun 1 "privat"
Lille`mor & lillebøll Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 Jeg har Ul hver mnd for og følge med nyrebekkenet til lillegutt. Spørr om masse rart hver gang jeg er der inne i tillegg for da har jeg muligheten tilog spørre... Heldigvis har det vært gutt hver gang:=)
Gjest Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Har ikke tall på hvor mange jeg har hatt. Ba om en tidlig pga MA i februar,men var inn til 2 før den pga blødninger. 2 ganger på riksn pga at jeg har epilepsi, i uke 13 og 16,har oppfølging på sykehuset av lege pga epilepsien og tar da UL hver gang. Hadde en ekstra ul i dag pga at vekstkurven hadde flatet ut skal tilbake neste onsdag pga vekstavvik på 16% som hun fant idag. Så alt i alt så begynner det ivertfall 2 sifret tall.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 Har vel hatt en nærmere 15 stk denne gangen... Hatt en tidligere dødfødsel, så blir tett fulgt opp pga det...
de tre bukkenebruse Skrevet 27. november 2007 #11 Skrevet 27. november 2007 jeg har tatt ul hver gang jeg har vært hos jordmor, det er en privat jordmor som har ul på kontoret så det er med i prisen=) gikk der forige gang også og var så fornøyd med både det å få ul hver gang og den hyggelige jordmora som er vært hvert øre hun får hehe...så derfor valgte vi at jeg skulle gå dit nå også
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #12 Skrevet 27. november 2007 Tror det varierer fra sted til sted. Her får man ikke magen UL for at man har lyst, her får man bare vist man trenger. Har vert på to, men bare pga den første gangen glemte de å sjekke noe, så fikk en ny i uke 30. Skulle gjerne tatt noen til, men d går nok ikke utenom at det er noe "viktig". Så gleder mg heller til å få sjå babyen når den kommer ut:) 7 uker igjen ca, håper ukene går fort:)
Afrodite´71 Skrevet 28. november 2007 #13 Skrevet 28. november 2007 Forrige gang hadde jeg mange, og til og med en 3D fordi det ble oppdaget vekstavvik på hodet. Det viste seg å være falsk alarm, men hun ble sjekket ofte inne i magen. Denne gangen har jeg også hatt en god del pga. mange ting. Har lavt stoffskifte og dermed risiko for abort (har hatt to), tidlig fødsel og lav vekt på baby. I tillegg til fare for misdannelser og hjerneskade. Som om ikke det var nok, ble det oppdaget forliggende morkake i uke 17 eller 18, noe som også ble fulgt tett opp pga. av fare for blødninger og dermed surstoffmangel hos foster og tidlig fødsel. På den siste UL i uke 32, viste det seg imidlertid at morkaka hadde løfta seg litt og laga en åpning i fødselskanalen. I alle fall nok til at babyen kommer seg ut. Så nå sjekker de kun babyens vekst pga. stoffskiftet. Har ny UL neste uke (uke 36). Har jo etter hvert blitt godt kjent med gutten, og skal også sjekke livmorhalsen denne gangen også med vaginal UL. Det har de gjort hver gang. Først pga. av den tullete morkaka som lå i veien, og nå pga. heftige kynnere og menssmerter. Hadde ikke fått alle disse UL om det ikke hadde vært noe ekstra som kunne føre til kompikasjoner. I alle fall ikke på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #14 Skrevet 28. november 2007 Jeg har vært på fem UL. 1 helt i begynnelsen for å slippe å vente helt til uke 18 i tilfelle noe var galt, 1 pga av blødninger, 1 i uke 18, 1 i uke 32 for å sjekke morkaka og enda en i uke 33 for å sjekke for tidlig modning pga sterke kynnere.. Så håper jeg slipper flere nå.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #15 Skrevet 28. november 2007 En tidlig, for å se at alt var br (bestilte privat), en ordinær, en for å se kjønn, en 3Dm 2 for å sjekke str.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 28. november 2007 #16 Skrevet 28. november 2007 Jeg har vært på maaange. Ikke for moro skyld, men fordi jeg har vært utredet for habituell abort (har mistet 3 ganger). Var inne på fertilitetsklinikken ved St. Olavs, tok ultralyd ukentlig fram til 12 fullgåtte uker (starta i uke 6, altså 6 stk). Så har jeg tatt noen pga blødninger/smerter, i tillegg til den ordinære i uke 18. Så....lander vel på 9 - 10 ul så langt. Det blir nok flere, skal inn til vekstestimering i desember.
ann-k 82 Skrevet 28. november 2007 #17 Skrevet 28. november 2007 Har vært på 2 ul og skal inn på den tredje på mandag,fordi sf-måla har flata ut,så de skal sjekke fostervekst o.l. Blir spennende å se ca hvor liten/stor han blir(jordmor mente han ikke ble særlig stor). Er i uke 33+4.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #18 Skrevet 28. november 2007 Hei alle sammen! Jeg har også vært på flere ultralyder. Det jeg lurer på er om dere får samme terminberegning hver gang? Hos meg har det variert med 3-4 dager, pluss at hodet på et tidspunkt ble målt til å ha "kommet lenger" enn kroppen. Gynekologen reagerte ikke på det, men jeg stusser litt. Er det noen som har opplevd lignende?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #19 Skrevet 28. november 2007 jeg tok ca 15 ul pga sykdomm hos meg, prematurrier, kynnere... fikk også 3d på noen av de. alle var bestillt av legen. så det ble en del og gutten kom i uke 34
Månestrålen :-) Skrevet 28. november 2007 #20 Skrevet 28. november 2007 Har tatt tre UL, i uke 6,12 og 18. De to første er pga oppfølging i forbindelse med at det er prøverør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå