Gå til innhold

knætta....

marita*mamma*har fått jenta

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste et innlegg du hadde skrevet.må du kansje bli satt i gang?? hvordan gikk kontrollen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Marita!

Ja var på vekstkontroll og måling av fostervannsmengde nå sist mandag (er på det hver 14.dag nå mot slutten), og da fant de ut at mengden vann hadde sunket betraktelig på disse to siste ukene. Var fortsatt innenfor normalen, men heelt nederst i "gråsonen". I tillegg hadde jenta i magen gått fra +1% i vekstavvik (altså over normalen) til -(minus) 15% (under normalen ift til termin) på de 2 ukene.

Dette kan tyde på at morkaka ikke fungerer helt nå mot slutten (som også skjedde med Knøttet i samme tidsrom under graviditeten), så skal på ny måling nå på torsdag, og igjen på mandag. De ville ha meg til å gå til i neste uke uansett da jeg først da er 37 fullgåtte (på søndag), og da er jo babyen og lungene "ferdig" utvikla. De skulle da vurdere å sette meg på modning på mandag dersom det ikke viste seg at det plutselig dukka opp masse vann inni der...

Skrevet

ok men alt er bra med babyen da.så du kan bli satt i gang på mandag du...kansje er du mamma da!!!åå så spennende.du gleder deg vel hvordan det går videre på neste kontroll da.

Skrevet

sa de noe om hvor stor hun var da?hvor stor var nr 1

Skrevet

Ja kanskje vi får treffe henne i neste uke allerede =0)

Er nesten så jeg håper at de setter meg igang da, for hvis ikke tror jeg det kan bli noen tøffe uker fremover, med hyppige kontroller inn og ut av sykehus, usikkerhet og bekymring og dårlig søvn.. Da vil jeg heller ha ho ut før det går gærnt..

Knøttet var 3096 gram da han kom til verden ved 36+6. De sa ingenting om vekta hennes, men tror nok at ho ligger rundt 3 kilosen, kanskje litt i underkant..

Skrevet

Så nå er det full forberedelse her i huset! Vask x antall maskiner med babyklær i str 50 (hadde heldigvis endel fra sist, selv om noe av det er blått;0), sengetøy, håndklær, gulpekluter osv. Heldigvis starta vi med julevasken forrige helg, så det som gjenstår nå er å vaske kjøkkenet og henge opp julegardinene der. Har hengt opp nye hyller på soverom og kjøkken for å frigjøre plass til babyting (vi bor litt trangt for tiden, skjønner du), og det som gjenstår nå er å hente inn vugga for å ha i stua, senga, finne ei brukt vogn så Knøttet har noe å sove i i bhg (han bruker sportsdelen til vogna der, og vi trenger jo understellet til vognbagen, så da må vi finne et alternativ).

OG i morgen skal jeg pakke sykehusbagen i tilfelle dårlig nytt på torsdag!

Puh.... Blir sliten bare jeg tenker på alt vi har gjort og skal gjøre de neste dagene! Sånn er det når en utsetter alt for en tror en har så god tid =0)

Enn du da? Begynner du å bli "klar"? Til å bli ferdig mener jeg.. =0)

Skrevet

men da er det jo en normal str på knøttene dine:-)

her er alt i boks..alt er vasket opp og lagt fint sammen.kjøpte siste rest i går.noen flasker og litt dill dall hehe.vogna skal vi hente en av de nærmeste dagene.senga skal han sette opp til jeg kommer hjem.så den er ikke oppe men alt er kjøpt inn.har blitt endel og handle inn siden jeg ikke hadde noe fra før av.så det har gått mye penger,men heldigvis har jeg en og dele de sammen med.

skal på kontroll på torsdag og skal da høre om han kan sjekke meg siden jeg nå er på andre uka med murringer og vondt.har også hatt en liten vannavgang.jordmora mente det var en vannboble som hadde sprukket..men ikke godt og si.

så jeg håper det ikke er lenge til hun kommer.begynner og bli temmelig lei nå.har vondt om nettene og føler jenta vil komme opp halsen iblant hihi.

ellers har jeg ikke begynt på julegaver enda.men det er ikke så mange jeg skal kjøpe heldigvis.

Skrevet

oi! Høres jo spennende ut! Kanskje du blir mamma igjen i neste uke du også? =0)

Fikk du før termin sist da?

Julegavene har vi heldigvis begynt på, noe småtteri igjen, men der har jeg det stort sett klart inni hodet. Må bare få rævva ned og fått handla inn =0)

Har liksom alt fra forrige mann vi. Litt kjedelig, men greit mtp økonomien! Har unnt meg en Odenwâlder vognpose da. MÅTTE liksom kjøpe NOE nytt, og så hadde jeg jo lyst på noe rosa! Har jo ingenting rosa fra før så... hehe =0)

Blir spennende å høre hvordan din torsdag blir da! Jeg har time på sykehuset kl 11, så på ettermiddagen kommer det sikkert en oppdatering =0)

Klem

Skrevet

ja det hadde ikke vært meg imot og bli mamma da...tenkte og starte med akumpetur ...nå står det helt fast hvordan det skrives men du skjønner hehe...

har visst kommet i ammetåka allerede hihi

men har hørt mye positivt om det.

er de posene gode da?har hørt mange som har slike men har ikke sett de tror jeg.ja litt rosa må du vel ha.kjøpt noe søte rosa småklær da?

ja det blir en spennede torsdag så vi får holde hverandre oppdatert.skal være halv to på kontroll jeg.

klem til deg også

Skrevet

*hehe* ja men den ammetåka slår inn tidlig den vettu! Får da være måte på hvor kontroll vi skal klare å ha til enhver tid altså!

Ja har tenkt litt på det med akupunktur jeg også, men aner ikke hvor jeg kan få det her på denne "lille" plassen, men blir jeg igangsatt så slipper jeg jo å tenke på det uansett.

Har bare såvidt sett de vognposene i en butikk da vi var på helgetur i Trondheim, ellers bare på nettet.. Men har også hørt mye bra om dem. Måtte få svigerinna mi til å kjøpe den i Trondheim for de var ikke å finne i rosa på nettet. De har nemlig tatt den fargen ut av produksjon. Så får den ikke før til jul da...

Joda har kjøpt 5 rosa bodyer, et rosa fleece-sett (skulle liksom være hentesett, men det blir nok for stort om ho kommer til uka), og en rosa kjole i str 68, til 17.mai (den var bare såååå fin så måtte bare :0)

Ellers ingenting.. Regner liksom med at bestemødrene har handla inn litt, for de gleder seg veldig til å få ei lita jente å "pynte opp".

Ja vi får tastes til torsdag! Lykke til da! =0)

Skrevet

lykke til for deg også.ha en fin natt.

natti natt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...